Řízení školy online
Aplikace pro řízení školy

30denní zkušební přístup ZDARMA

Registrace

Online časopis

Seřadit podle::

Seřadit podle::

Klíčové slovo Osobní údaje

Přijímací řízení, maturitní a závěrečná zkouška ve školním roce 2019/2020: Základní momenty zákona č. 135/2020 Sb., o zvláštních pravidlech pro přijímání k některým druhům vzdělávání a k jejich ukončování ve školním roce 2019/2020

Datum: Autor/autoři: PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D. Vydání: SŠ 3/2020 Ročník: 2020

Jedním z důsledků usnesení vlády č. 74/2020 Sb., o přijetí krizového opatření, je zákaz osobní přítomnosti žáků ve středních školách, a proto i potřeba ve školním roce 2019/2020 speciálně stanovit pravidla přijímání uchazečů ke střednímu vzděláván...

Tipy na evropskou kariéru vašich studentů přímo ze srdce Bruselu: Jak podpořit/nastartovat profesní cestu českých studentů do mezinárodních institucí

Datum: Autor/autoři: Lucie Kleštincová , Martin Pelc Vydání: SŠ 3/2020 Ročník: 2020

Lucie Kleštincová žije transformací, podporou žen a mladých talentů. Už sedmý rok pracuje v Evropské komisi na zajímavých tématech, jako je příprava podnikatelů na brexit či používání dat a umělé inteligence v procesu utváření politik. Její největ...

Maturita z matematiky. Víme, co chceme?

Datum: Autor/autoři: Věra Růžičková Vydání: SŠ 3/2020 Ročník: 2020

Vždy znovu mě překvapuje, jakým způsobem uvažujeme, plánujeme, vytváříme nové projekty: „Hele, šéf chce, abychom dali dohromady inovativní projekt pro naši firmu. Máme na to 14 dní, tak sebou musíme hodit.“ Tento kvap a nepromyšlenost se ukrývá i ...

Jak mohou být hodiny slohu užitečné i pro technicky nadané žáky?

Datum: Autor/autoři: René Nekuda Vydání: SŠ 3/2020 Ročník: 2020

Vysvětlit žákům význam literatury může být někdy obtížné. Ze své praxe lektora tvůrčího psaní mohu říct, že existuje jeden zajímavý a účinný způsob, který se mi velmi osvědčil a se kterým vás rád seznámím.

Zásadní jsou moderní dějiny, jinak je přesná datace marginální

Datum: Autor/autoři: Kateřina Musilová Vydání: SŠ 3/2020 Ročník: 2020

Na středních odborných školách obvykle netvoří výuka dějepisu základní kámen vzdělávání. Přes výuku dějepisu lze ale vhodně formovat osobnost žáka a pracovat na posilování stěžejních kompetencí, které budou mladí lidé ve svém životě potřebovat.

Střední školy ve spolupráci s Islandem a Norskem

Datum: Autor/autoři: Jana Hůrská Vydání: SŠ 3/2020 Ročník: 2020

Island a Norsko jsou země pověstné nejen svou magicky krásnou přírodou nebo otevřenou a rovnostářskou společností, ale i svým progresivním přístupem ke vzdělávání a školství, které bývá dáváno za vzor celému světu. Není tedy divu, že školy z těcht...

MATH4U - portál pro procvičování středoškolské matematiky

Datum: Autor/autoři: Ing. Petr Beremlijski, Ph.D. , RNDr. Petra Vondráková, Ph.D. Vydání: SŠ 3/2020 Ročník: 2020

Portál Math4U učitelům umožní připravit si za pár minut nové písemky a interaktivní testy z databáze 4 200 otázek a zaujmout třídu některou ze 150 připravených tréninkových her. Studentům nabízí originální aplikaci pro procvičování matematiky na m...

Maturita by mohla být hodnocena percentily či body

Datum: Autor/autoři: Antonín Jančařík Vydání: SŠ 3/2020 Ročník: 2020

Z historického a sociokulturního hlediska je maturitní zkouška jakýmsi iniciačním rituálem. Již sám název maturita odkazuje k tomu, že se uzavírá období dětství a nastupuje dospělost. Ostatně dříve byla maturita nazývána oficiálně jako zkouška dos...

Jak motivovat ke studiu žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí?

Datum: Autor/autoři: PhDr. Daniela Kramulová Vydání: SŠ 3/2020 Ročník: 2020

Podle údajů portálu Infoabsolvent počty žáků a studentů odcházejících ze školy, aniž by získali kvalifikaci, postupně vzrůstají. Nejpočetnější skupinou jsou žáci ze znevýhodněného sociokulturního prostředí.