Ve vzdělávání nadaných jsou stále nedostatky

Vydáno:

Aktuálně platná Koncepce podpory rozvoje nadání a péče o nadané na období let 2014–2020 uvažuje o nadaných jako o skupině žáků, jejichž speciální vzdělávací potřeby (SVP) zahrnují rozvíjení nadání v kognitivní oblasti i v dalších složkách – umělecké, technické, sportovní… To otevírá prostor pro hledání a podporu nadaných nejen mezi žáky, kteří vyhrávají matematické a jiné olympiády, ale i těch, kteří přicházejí s vlastními řešeními úloh. A to mezi žáky s jiným úhlem pohledu, s podnikavými nápady, mezi technickými nadšenci, zvídanými kutily atd.

Ve vzdělávání nadaných jsou stále nedostatky
PhDr.
Daniela
Kramulová
publicistka projektu P-KAP, Národní pedagogický institut České republiky
Vedle dalších podpůrných opatření může ředitel školy na základě vyhlášky č. 27/2016 Sb. vytvářet skupiny žáků stejného či různých ročníků v některých předmětech, rozšířit obsah vzdělávání, umožnit žákovi účast na výuce ve vyšším ročníku nebo formou stáže na jiné škole.
Objevit a rozvinout každý talent
Arcibiskupské gymnázium v Kroměříži si

Související dokumenty