Moderní středoškolské obory - postupná profesní volba - oborová revize a inovace soustavy oborů vzdělání

Vydáno:

Každoročně v tuto dobu se desetitisíce patnáctiletých rozhodují o své další studijní a profesní dráze. Jak a podle čeho se rozhodnout, jaké povolání má budoucnost, které obory vzdělání mě na budoucí uplatnění v práci i životě připraví…? Středoškolské odborné vzdělávání v České republice je tradičně silným článkem vzdělávací soustavy, ale nezůstává trochu v setrvačném pojetí společnosti a pracovních pozic předchozích dekád? A v čem by se mohlo nebo dokonce mělo v budoucích letech proměnit? Na to odpovídá Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.

Moderní středoškolské obory – postupná profesní volba – oborová revize a inovace soustavy oborů vzdělání
Ing. Bc.
Petr
Bannert
Ph.D.
MŠMT
Modernizace společnosti a její odraz v oborech vzdělání
Střední odborné vzdělávání má připravit absolventa na kvalifikovaný výkon povolání a pracovních činností, resp. na jeho další vzdělávání na vysoké nebo vyšší odborné škole. Samozřejmě nelze vynechat také další aspekty vzdělávání – vytvářet (kromě jiného) předpoklady pro osobní a občanský život, následné celoživotní učení, včetně např. získávání a využívání informací.
Středoškolský článek vzdělávací soustavy obsahuje
bezmála 300 oborů vzdělání
, v nichž každoročně dokončí studium více než 100 tisíc absolventů. Jsme zemí, kde cca 96 %

Související dokumenty