Co mohou školy udělat pro vzdělávání instruktorů?

Vydáno:

Žáků, kteří absolvují minimálně část praktické výuky na reálných pracovištích, přibývá. Zájem mají nejen školy, ale v posledních letech vzhledem k situaci na trhu práce i zaměstnavatelé. V odborném vzdělávání proto nabývá na významu téma vymezení a organizace praktického vyučování na pracovištích, ale i vzdělávání instruktorů ve spolupracujících firmách.

Co mohou školy udělat pro vzdělávání instruktorů?
PhDr.
Daniela
Kramulová
publicistka projektu P-KAP, Národní ústav pro vzdělávání
Podle výsledků dotazníkového šetření potřeb škol ze závěru loňského roku, v němž odpovídalo 1 293 SŠ a VOŠ, absolvují odborný výcvik nebo praxi na pracovištích zaměstnavatelů žáci z 68 % všech oslovených škol. Tuto formu spolupráce se sociálními partnery rozvíjí 92 % SOŠ a 96 % SOU a přikládají jí značný význam. Na dotaz „Jaká opatření by pomohla vaší škole k dosažení vámi zvoleného cíle ve spolupráci školy se zaměstnavateli?“ odpovědělo 49 % SOU a 36 % SOŠ, že vzdělávání instruktorů, tedy pracovníků firem, kteří zajišťují praktickou výuku žáků na pracovištích.
<