Činnosti středních škol a konzervatoří v 1. pololetí školního roku 2017/2018

Vydáno:

Článek přináší plán nových činností, které střední školy nebo konzervatoře vykonávají v průběhu 1. pololetí školního roku 2017/2018, a některých stávajících činností, které vyvolávají při realizaci ve školách obtíže. Podrobné "kalendárium" je uvedeno v "Řízení školy online".1)

Činnosti středních škol a konzervatoří v 1. pololetí školního roku 2017/2018
PhDr. Mgr.
Monika
Puškinová
Ph.D.
specialistka na školskou problematiku
Základní právní předpisy a informace MŠMT
Změny v činnostech nebo nové činnosti středních škol a konzervatoří vyvolaly zejména následující právní předpisy nebo dokumenty:
-
novela školského zákona účinná od 1. 9. 2017 (uskutečněná zákonem č. 101/2017 Sb.),
-
novela zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, účinná od 1. 11. 2017 (uskutečněná zákonem č. 202/2017 Sb.),
-
opatření ministra školství, mládeže a tělovýchovy, kterými se mění některé rámcové vzdělávací programy.
ZÁŘÍ
Velké množství činností střední školy a konzervatoře soustředěných na září lze pro snazší orientaci rozdělit na činnosti
-
bezprostředně spojené se spoluprací se žáky nebo zákonnými zástupci nezletilých žáků,
-
zaměřené na organizaci a plánování činnosti školy.
Činnosti bezprostředně spojené se spoluprací se žáky nebo zákonnými zástupci nezletilých žáků jsou zejména následující činnosti:
I-------------------------------------I---------------------------------------------------------------------I 
I přestup žáka na jinou střední školu I V září obvykle střední školy povolují přestup žáka na jinou střední I
I I školu podle § 66 odst. 4 školského zákona. V této souvislosti je I
I I vhodné připomenout, že I
I I - přestup na jinou střední školu nemá být zaměňován s přijetím do I
I I vyššího ročníku vzdělávání ve střední škole (§ 63 školského I
I I zákona), I
I I - případná rozdílová zkouška musí být stanovena a proběhnout v I
I I rámci rozhodování o přestupu, žákovi nelze povolit přestup I
I I "podmíněně" s tím, že žák dodatečně (po povolení přestupu) I
I I rozdílovou zkoušku vykoná. I
I-------------------------------------I---------------------------------------------------------------------I
I udělení (resp. neudělení) souhlasu I Od 31. 5. 2017 je účinný nový zákon upravující podmínky I
I s orientačním vyšetřením žáka na I orientačního vyšetření, a to zákon č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví I
I přítomnost alkoholu a jiné návykové I před škodlivými účinky návykových látek. Postup v případě I
I látky I orientačního vyšetření žáka ve škole na přítomnost alkoholu a jiné I
I I návykové látky však zůstává v podstatě stejný. To znamená, že i I
I I podle uvedeného nového zákona je podmínkou orientačního vyšetření I
I I žáka informovaný souhlas jeho zákonného zástupce nebo souhlas I
I I zletilého žáka. Pouze v případě, že se jedná o "formy výuky", které I
I I představují odůvodněné riziko ohrožení života nebo zdraví dětí, I
I I žáků nebo studentů nebo jiných osob nebo odůvodněné riziko I
I I poškození majetku, může být osobou pověřenou kontrolou jiných osob I
I I mající odpovídající práva a povinnosti i pedagogický pracovník. 2) I
I I Tehdy má pedagogický pracovník právo žáka vyzvat k provedení I
I I orientačního vyšetření a orientační vyšetření provést. I
I-------------------------------------I---------------------------------------------------------------------I
I změna školního řádu, vydání nového I Pokud došlo s účinností od 1. 9. 2017 ke změně školního řádu nebo I
I školního řádu I vydání nového školního řádu (např. v souvislosti s právy a I
I I povinnostmi pedagogických pracovníků nově vymezenými v § 22a a I
I I § 22b školského zákona nebo v souvislosti se změnou podmínek I
I I vyloučení žáka ze školy podle § 31 odst. 2 až 5 školského zákona), I
I I vydaný dodatek školního řádu nebo nový školní řád ředitel školy I
I I zveřejní na přístupném místě ve škole, prokazatelným způsobem s ním I
I I seznámí zaměstnance, žáky a informuje o jeho vydání a obsahu I
I I zákonné zástupce nezletilých žáků (§ 30 odst. 3 školského zákona). I
I-------------------------------------I---------------------------------------------------------------------I
I maturitní zkoušky v podzimním I - Od 1. 9. 2017, tj. již od podzimního zkušebního období 2017, se I
I zkušebním období 2017 I na základě novely § 20 odst. 4 školského zákona mění vymezení I
I I okruhu osob, které mají právo na úpravu podmínek a způsobu konání I
I I zkoušky ze zkušebního předmětu český jazyk a literatura u společné I
I I části maturitní zkoušky, tak, aby byla zachována rovnost přístupu I
I I ke vzdělání. Nově se jedná o osoby, které se vzdělávaly alespoň I
I I čtyři roky v přecházejících osmi letech před příslušnou zkouškou ve I
I I škole mimo území ČR, nikoli již pouze osoby, které nejsou občany I
I I ČR. I
I I - Aby žák spadající do uvedeného rozšířeného okruhu osob mohl I
I I využít úpravy podmínek a způsobu konání zkoušky ze zkušebního I
I I předmětu český jazyk a literatura u společné části maturitní I
I I zkoušky, musel při přihlašování k maturitní zkoušce (tj. do 26. 6. I
I I 2017) o uzpůsobení podmínek požádat a žádost doložit úředně I
I I ověřenými kopiemi vysvědčení vydaných školou mimo území ČR. MŠMT I
I I považovalo za nutné, aby při přihlašování k maturitní zkoušce v I
I I podzimním zkušebním období 2017 střední školy používaly již I
I I upravený formulář přihlášky k maturitní zkoušce (upravený ve smyslu I
I I novelizovaného § 20 odst. 4 školského zákona), který v době I
I I přihlašování k maturitní zkoušce v podzimním zkušebním období nebyl I
I I stanoven vyhláškou č. 177/2009 Sb.
3)
I 
I-------------------------------------I---------------------------------------------------------------------I
I maturitní zkoušky v jarním I V září obvykle začíná příprava maturitní zkoušky v jarním zkušebním I
I zkušebním období 2018 I období. Důvodem je skutečnost, že nejpozději sedm měsíců před I
I I konáním první zkoušky profilové části maturitní zkoušky ředitel I
I I školy v souladu s prováděcím právním předpisem určí nabídku I
I I povinných a nepovinných zkoušek podle rámcového a školního I
I I vzdělávacího programu, včetně formy a témat těchto zkoušek, a I
I I zveřejní toto své rozhodnutí na veřejně přístupném místě ve škole a I
I I současně též způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 79 odst. 3 I
I I školského zákona). Ve stejné lhůtě ředitel školy zveřejní informace I
I I o možnosti nahrazení zkoušky z cizího jazyka (viz § 19a vyhlášky č. I
I I 177/2009 Sb., v platném znění). I
I-------------------------------------I---------------------------------------------------------------------I 
Lze předpokládat, že k činnostem zaměřeným na organizaci a plánování činnosti školy a zahájeným v září patří příprava spolupráce s potenciálními zaměstnavateli žáků. Pokud je to s ohledem na obor vzdělání vhodné a možné, mají střední školy od
1. 9. 2017
při vytváření předpokladů pro výkon povolání nebo pracovní činnosti vyvinout úsilí
spolupracovat se zaměstnavateli
. Ze znění § 57 odst. 2 školského zákona se dá dovozovat, že se má jednat o aktivity koncepčního a dlouhodobého charakteru, neboť uvedená spolupráce má spočívat zejména v tom, že školy
a)
se zaměstnavateli projednávají školní vzdělávací programy,
b)
zaměstnavatele zapojí do tvorby koncepčních záměrů rozvoje školy,
c)
zabezpečují, aby se praktické vyučování uskutečňovalo v souladu s tímto zákonem v části také na pracovištích fyzických nebo právnických osob, které mají oprávnění k činnosti související s daným oborem vzdělání,
d)
umožňují účast odborníka z praxe v rámci teoretické odborné přípravy ve škole,
e)
umožňují účast odborníka z praxe u profilové části maturitní zkoušky,
f)
zabezpečují ve spolupráci se zaměstnavateli další vzdělávání a stáže pedagogických pracovníků teoretického i praktického vyučování u zaměstnavatelů.
Z výše uvedených bodů je zřejmé, že při plánování a realizaci spolupráce školy s potenciálními zaměstnavateli žáků musejí školy brát současně v potaz i
-
projednání zásadních pedagogických dokumentů a opatření týkajících se vzdělávací činnosti školy s pedagogickou radou (§ 164 odst. 2 školského zákona) a vyjádření školské rady k návrhům školních vzdělávacích programů a jejich následnému uskutečňování [§ 168 odst. 1 písm. a) školského zákona],
-
podmínky realizace praktického vyučování na pracovištích fyzických nebo právnických osob (§ 65 školského zákona, § 12 až 16 vyhlášky č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři, v platném znění), a to včetně posuzování zdravotní způsobilosti žáka [§ 51 zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, v platném znění; § 6 až 8 vyhlášky č. 79/2013 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, (vyhláška o pracovnělékařských službách a některých druzích posudkové péče), v platném znění],
-
pracovněprávní podmínky účasti odborníka z praxe v rámci teoretické odborné přípravy ve škole, podmínky konání maturitní zkoušky (např. podmínky stanovené vedoucímu a oponentovi maturitní práce dle § 15 odst. 4 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, v platném znění), podmínky, za kterých je odborník z praxe členem zkušební komise závěrečné zkoušky (§ 3 vyhlášky č. 47/2005 Sb., o ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou a o ukončování vzdělávání v konzervatoři absolutoriem, v platném znění).
Dále § 57 odst. 3 školského zákona ředitele školy opravňuje k
vytvoření poradního sboru ze zaměstnavatelů
. Smyslem poradního sboru je kontinuální pomoc řediteli školy při spolupráci školy a zaměstnavatelů.
S účinností
od 1. 9. 2017
§ 20 odst. 4 školského zákona rozšiřuje okruh osob, kterým se na žádost promíjí přijímací zkouška z českého jazyka
při přijímacím řízení ke vzdělávání
ve středních školách. Nově se jedná o "osoby, které získaly předchozí vzdělání ve škole mimo území České republiky" (nikoli pouze o "osoby, které nejsou státními občany ČR a získaly předchozí vzdělání v zahraniční škole"). Stejně jako dříve znalost českého jazyka, která je nezbytná pro vzdělávání v daném oboru vzdělání, škola u těchto osob ověří rozhovorem. Uvedenou změnu § 20 odst. 4 školského zákona je nutné brát v potaz při přijímacím řízení.
ŘÍJEN
V případě
oborů vzdělání s talentovou zkouškou
ředitelé standardně do 31. 10. vyhlásí
první kolo přijímacího řízení
a zveřejní
-
jednotná kritéria přijímání a způsob hodnocení jejich splnění,
-
předpokládaný počet přijímaných uchazečů,
-
stanovení školní přijímací zkoušky (pokud se pro ni rozhodnou),
-
jednotná kritéria a předpokládané počty přijímaných uchazečů při přijímání ke vzdělávání v různých zaměřeních školního vzdělávacího programu.
Je důležité, aby uveřejněné informace byly ve vzájemném souladu a aby kritéria přijímání byla v souladu se školským zákonem a nebyla diskriminační.
Při informování žáků o průběhu
maturitní zkoušky
v jarním zkušebním období 2018 je nutné vycházet z toho, že s účinností od
1. 10. 2017
se částečně mění podmínky konání společné části maturitní zkoušky, a to konkrétně § 5 odst. 3 vyhlášky č. 177/2009 Sb. To znamená, že pro každý termín písemné práce zkušebního předmětu český jazyk a literatura Centrum stanoví šest (nikoli již 10) zadání písemné práce, z nichž si žák jedno zadání vybere do 20 (nikoli již do 25) minut od převzetí zadání. Po uplynutí lhůty 20 (nikoli již 25) minut žáci obdrží záznamové archy, do nichž zapíší číslo zvoleného zadání.
LISTOPAD
S účinností od
1. 11. 2017
je novelizován zákon č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách. To mimo jiné znamená, že se mění § 51 uvedeného zákona, který upravuje posuzování zdravotní způsobilosti ke vzdělávání, k tělesné výchově a sportu.
Ustanovení § 51 odst. 2 zákona je změněno4), změny se však netýkají principu posuzování zdravotní způsobilosti ke vzdělání v případě praktického vyučování na střední škole. V § 51 odst. 4 písm. a) zákona se nově jednoznačně uvádí, že lékařský posudek o zdravotní způsobilosti k tělesné výchově v rámci vzdělávacích programů pro uvolnění z vyučování v předmětu tělesná výchova na dobu
nejméně celého jednoho pololetí
školního roku vydává registrující poskytovatel.
Nové znění § 51 odst. 4 písm. d) zákona:
a)
zpřesňuje postup při vydávání lékařských posudků, neboť nově uvádí, že lékařské posudky jsou vydávány v případě vzdělávání ve
třídách
jednotlivých
druhů
škol (tj. ve třídách základních nebo středních škol) se zaměřením na sport; důvodem zpřesnění je skutečnost, že na sportovních školách mohou být i nesportovní třídy;
b)
rozšiřuje skupinu poskytovatelů, kteří vydávají lékařský posudek o zdravotní způsobilosti ke vzdělávání
ve třídách základních škol zaměřených na sport a tělesnou výchovu
a v průběhu výuky, a to o "registrujícího poskytovatele"; nečiní tak však ve vztahu k vydávání lékařského posudku o zdravotní způsobilosti ke vzdělávání ve třídách
středních škol
zaměřených na sport a tělesnou výchovu a v průběhu výuky.
Ustanovení § 51 odst. 4 písm. d) zákona po novele zní takto:
Lékařský posudek o zdravotní způsobilosti ke vzdělávání ve třídách základních škol zaměřených na sport a tělesnou výchovu a v průběhu výuky vydává registrující poskytovatel nebo poskytovatel v oboru tělovýchovné lékařství, ve třídách středních škol zaměřených na sport a tělesnou výchovu a v průběhu výuky vydává poskytovatel v oboru tělovýchovné lékařství.
Ustanovení § 52 písm. d) zákona nově zakotvuje, že v prováděcím právním předpisu (tj. ve vyhlášce č. 79/2013 Sb.) se stanoví
náležitosti žádosti o provedení lékařské prohlídky a posouzení zdravotní způsobilosti ke vzdělávání.
To znamená, že vyhláška č. 79/2013 Sb. (která bude také novelizována) bude obsahovat náležitosti žádosti o provedení lékařské prohlídky a posouzení zdravotní způsobilosti v průběhu vzdělávání. Pokud to bude důvodné, školy upraví text žádosti tak, aby byl v souladu s vyhláškou č. 79/2013 Sb.
Ve stejném termínu jako dříve, do 30. 11., odevzdají uchazeči řediteli střední školy
přihlášku pro první kolo přijímacího řízení do oborů vzdělání s talentovou zkouškou
. Pro vzdělávací cestu těchto uchazečů je důležité, že mají možnost podat v prvním kole přijímacího řízení jak nejvýše dvě přihlášky do oboru vzdělání s talentovou zkouškou, tak následně nejvýše dvě přihlášky do oboru vzdělání bez talentové zkoušky.
LEDEN
V případě oborů vzdělání bez talentové zkoušky ředitelé standardně do 31. 1. vyhlásí první kolo přijímacího řízení a zveřejní
-
jednotná kritéria přijímání a způsob hodnocení jejich splnění,
-
předpokládaný počet přijímaných uchazečů,
-
stanovení školní přijímací zkoušky (pokud se pro ni rozhodnou),
-
jednotná kritéria a předpokládané počty přijímaných uchazečů při přijímání ke vzdělávání v různých zaměřeních školního vzdělávacího programu.
Stejně jako v případě oborů s talentovou zkouškou je i v tomto případě podstatné, aby uveřejněné informace byly ve vzájemném souladu a aby kritéria přijímání byla v souladu se školským zákonem a nebyla diskriminační.
Dne 22. června 2017 vydal ministr školství, mládeže a tělovýchovy čtyři opatření (všechna čtyři opatření mají čj. MSMT-11493/2017-1), kterými se
mění některé rámcové vzdělávací programy
(dále jen "RVP"):
-
opatření č. 1 ministra školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění RVP oborů středního vzdělávání a oborů konzervatoří v oborech vzdělání skupiny 53 Zdravotnictví, 75 Pedagogika, učitelství a sociální péče a 82 Umění a užité Umění, které nejsou stanoveny v nařízení vlády č. 445/2016 Sb., ve znění nařízení vlády č. 71/2017 Sb.,
-
opatření č. 2 ministra školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění RVP oborů středního vzdělávání kategorie stupně dosaženého vzdělání M a L0, které jsou stanoveny v nařízení vlády č. 445/2016 Sb., ve znění nařízení vlády č. 71/2017 Sb.,
-
opatření č. 3 ministra školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění RVP oborů středního vzdělávání kategorie stupně dosaženého vzdělání H,
-
opatření č. 4 ministra školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění RVP oborů vzdělání nástavbového studia kategorie stupně dosaženého vzdělání L5, které jsou stanoveny v nařízení vlády č. 445/2016 Sb., ve znění nařízení vlády č. 71/2017 Sb.
Opatření stanoví jednak pravidla konání
profilové maturitní zkoušky
, jednak upravují pravidla spojená s vlastním vzděláváním (zejména
rámcové rozvržení obsahu vzdělávání
spojené
s počtem hodin Matematického vzdělávání
). Přílohy jednotlivých opatření obsahují výčty oborů vzdělání nebo rozsáhlejší změny rámcového rozvržení obsahu vzdělávání. Některé základní informace obsažené v uvedených opatřeních jsou shrnuty v níže uvedené tabulce.
I---------------I-----------------------------------------------I-----------------------------------------------I I               I nabývá účinnosti                              I uvedení ŠVP do souladu s upraveným RVP        I I---------------I-----------------------------------------------I-----------------------------------------------I I opatření č. 1 I - 1. září 2017                                I Školy poskytující vzdělávání v oborech        I I + 4 přílohy   I - čl. 4 a čl. 5 nabývají účinnosti dnem 1.    I vzdělání uvedených v přílohách č. 2 až 4      I I               I září 2019, počínaje 1. ročníkem vzdělávání    I tohoto opatření uvedou své školní vzdělávací  I I               I                                               I programy do souladu s upravenými rámcovými    I I               I                                               I vzdělávacími programy nejpozději do 1. září   I I               I                                               I 2019.                                         I I---------------I-----------------------------------------------I-----------------------------------------------I I opatření č. 2 I 1. září 2017, počínaje 1. ročníkem vzdělávání I Školy poskytující vzdělávání v oborech        I I + 3 přílohy   I                                               I vzdělání uvedených v příloze č. 1 a příloze   I I               I                                               I č. 2 tohoto opatření uvedou své školní        I I               I                                               I vzdělávací programy do souladu s upravenými   I I               I                                               I rámcovými vzdělávacími programy nejpozději do I I               I                                               I 1. září 2018.                                 I I---------------I-----------------------------------------------I-----------------------------------------------I I opatření č. 3 I 1. září 2017, počínaje 1. ročníkem vzdělávání I Školy poskytující vzdělávání v oborech        I I + 1 příloha   I                                               I vzdělání uvedených v příloze tohoto opatření  I I               I                                               I uvedou své školní vzdělávací programy do      I I               I                                               I souladu s upravenými rámcovými vzdělávacími   I I               I                                               I programy nejpozději do 1. září 2018.          I I---------------I-----------------------------------------------I-----------------------------------------------I I opatření č. 4 I 1. září 2019, počínaje 1. ročníkem vzdělávání I Školy poskytující vzdělávání v oborech        I I + 34 příloh   I                                               I vzdělání uvedených v přílohách č. 2 až 34     I I               I                                               I tohoto opatření uvedou své školní vzdělávací  I I               I                                               I programy do souladu s upravenými rámcovými    I I               I                                               I vzdělávacími programy nejpozději do 1. září   I I               I                                               I 2019.                                         I I---------------I-----------------------------------------------I-----------------------------------------------I 
Je evidentní, že všechny střední školy, které poskytují vzdělávání v oborech vzdělání uvedených ve výše popsaných čtyřech opatřeních ministra školství, mládeže a tělovýchovy, naplánují svou činnost tak, aby své školní vzdělávací programy (dále jen "ŠVP") uvedly do souladu s upravenými RVP ve stanovené lhůtě a z dlouhodobého hlediska stanovily vhodný počet povinných maturitních zkoušek profilové části maturitní zkoušky.
Je vhodné, aby střední školy poskytující vzdělávání v oborech vzdělání uvedených v příloze 1 a 2 opatření č. 2 a střední školy, které poskytují vzdělávání v oborech vzdělání uvedených v příloze opatření č. 3, zahájily přípravu upravených ŠVP nejpozději na konci prvního pololetí 2017/2018, neboť v případě uvedených oborů vzdělání je nutné uvést ŠVP do souladu s upravenými RVP nejpozději do 1. 9. 2018.
Shrnutí
Většina nových činností střední školy nebo konzervatoře vyplývá z novely školského zákona. Tyto činnosti mají být vykonávány od začátku pololetí, tj. od 1. 9. 2017. Pokud se střední školy nebo konzervatoře týká uvedení ŠVP určitého oboru vzdělání do souladu s RVP do 1. 9. 2018, je vhodné tyto činnosti zahájit nejpozději na konci prvního pololetí.
1) Viz online.rizeniskoly.cz
2) Viz
Stanovisko MŠMT k testování ve školách a školských zařízeních č. j.: 7 684/2010-80.
[online]. [cit. 2017-06-30]. Dostupný z: http://www.prevence-info.cz/stanovisko-k-testovani-ve-skolach. Může se jednat např. o laboratorní práce, praktické vyučování s využitím strojů, náročnější činnosti při výuce tělesné výchovy.
3) Viz materiál MŠMT
Sdělení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k uplatnění a naplnění práva osob podle § 20 odst. 4 věty třetí školského zákona na úpravu podmínek a způsobu konání zkoušky z českého jazyka a literatury
ze dne 13. 6. 2017.
4) Novelou byl text zákona uveden do souladu se zákonem č. 95/2004 Sb., v platném znění, a došlo k legislativně technickému upřesnění, díky kterému je jednoznačné, že závěrečná část ustanovení platí pro celý odstavec 2, tj. pro písmena a) až d).

Související dokumenty

Pracovní situace

Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Pedagogičtí pracovníci a pracovní poměr na dobu určitou od 1. 9. 2023 (1. část)
Školský zákon a jeho vyhlášky
2022/2023: Činnosti mateřské školy v 1. pololetí školního roku
Malotřídní základní škola - legislativa
Pravidla rozpočtové odpovědnosti
Shrnutí základních legislativních změn ovlivňujících činnost škol a školských zařízení ve školním roce 2017/2018
Novela maturitní vyhlášky
Shrnutí změn školského zákona k 1. 9. 2015
Jak „číst“ nový občanský zákoník – povaha jeho právních norem
Právní domněnky v novém občanském zákoníku a jejich rizika
Blíží se lhůta pro změnu stanov SRPŠ
Pracovní doba pedagogických pracovníků, její rozvržení a evidence
Zápis do prvního ročníku základního vzdělávání – základní souvislosti v rámci školského zákona a prováděcích vyhlášek
Přijímání ke vzdělávání ve střední škole a konzervatoři - právní předpisy, informace
Leden 2022: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Prosinec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Srpen a září 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Říjen 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení

Poradna

Jmenování ředitele
Cestovní náklady v případě cesty na soutěž - odborná poradna, odpověď na dotaz
Zahraniční výjezd ředitele školy - odborná poradna, odpověď na dotaz
Cestovní náhrady při cestě na školení - odborná poradna, odpověď na dotaz
Čipy ve školní jídelně - odborná poradna, odpověď na dotaz
Volby do školské rady
Dohoda o výkonu práce z domova
Úplata za zájmové vzdělávání
Směrnice
Pracovní náplň
Nekomunikace
Zřizovatel
Doplňková činnost
Zástup
Pracovnělékařské služby
Jmenování ředitelky
Poplatky školní družina
GDPR
Vychovatelka ŠD
Pracovní neschopnost