Družina ve stavu nouze

Vydáno:

Zamyšlení, praktické nápady a příklady dobré praxe v době zavření škol, kdy nefungují ani školní družiny. Na začátku příspěvku předesílám, že je psán v počáteční fázi nouzového stavu z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru, kdy se všichni nějakým způsobem vyrovnávají s nastalou situací. Jak si s touto situací, kdy jsou uzavřené družiny, poradily vychovatelky? Jaké nápady a inspirace z tohoto období lze využít do další práce, až budou děti zase v družinách?

Družina ve stavu nouze
Jaroslava
Pachlová,
vychovatelka, ZŠ Stráž u Tachova
OBDOBÍ PŘED UZAVŘENÍM ŠKOL
Již v počáteční době, kdy se začalo mluvit o epidemii koronaviru, která se začala šířit do celého světa, jsme s dětmi v družině zavedli nová pravidla.
1. Myjeme si ruce s písničkou
Nejdříve jsme se učili mýt si správně ruce. A aby bylo vidět, že je potřeba úplně celou plochu ruky umýt, tak jsme si úkon zviditelnili pomocí zábavné aktivity, kdy si děti navlékly gumové rukavice, na které jsem jim vytlačila kus temperové barvy, a úkolem dětí bylo barvu, která tady představovala mýdlo, úplně všude rozetřít po rukavicích. Nejdříve jsme si třeli ruce dlaněmi k sobě, poté mezery mezi prsty, následně pravá ruka otírala hřbet levé ruky s propletenými prsty a naopak, dále děti do sebe zaklesly prsty tak, aby hřbet prstů otíraly o dlaň druhé ruky.
Levý palec třely celou sevřenou dlaní pravé ruky, a naopak pravý palec stejně otřely levou dlaní. Nakonec přišly na řadu špičky prstů. Děti kontrolovaly, jestli mají barvu úplně po celé ploše. A když se toto naučily, už nic nebránilo tomu, aby takto umývaly ruce mýdlem a vodou. A aby si je vydržely mýt alespoň půl minuty a déle, zpívali jsme si k tomu písničky. V té době jsme se učili indiánskou písničku Ho ho Watanay a na jedno mytí vyšly dvě sloky + refrén.

Související dokumenty