Strategické záměry předškolního vzdělávání

Vydáno:
Strategické záměry předškolního vzdělávání
PhDr.
Dana
Moravcová
Ph.D.
předškolní pedagog, ředitelka MŠ Čtyřlístek, Římská, Praha 2, OMEP
Snižování nerovnosti ve vzdělávání
Cílem strategie snižování nerovností ve vzdělávání je zlepšit motivaci a výsledky dětí, žáků a studentů na všech stupních školského systému od předškolního až po terciární vzdělávání. V oblasti předškolního vzdělávání se jedná především o zajištění dostatečné kapacity mateřských škol pro zajištění vzdělávání dětí od dvou do šesti let.
Systémové řešení vzdělávání dětí do tří let
Největším problémem současnosti je, podle mého názoru, přijímání dětí mladších dvou let k předškolnímu vzdělávání. Primárně nemám s umisťováním dvouletých dětí žádný problém, ale aby mohly všechny školy povinně přijímat tyto děti, musely by naplňovat zákonem stanovené podmínky. A toho ve všech mateřských škol nelze dosáhnout. Některé školy jsou situovány, a jedná se zejména o ty ve větších městech, v budovách, které nebyly postaveny za účelem zřízení mateřské školy. Příkladem jsou některé mateřské školy v Praze, které sídlí v bytových domech a nesplňují zákonné hygienické ani stavební podmínky pro vzdělávání dětí od

Související dokumenty