Školní jídelna jako součást mateřské školy - ano, nebo ne?

Vydáno:

Příspěvek nabízí pohled na různá organizační uspořádání školní jídelny. Již z názvu vyplývá, že školní jídelna je zařízení, jež slouží k účelům vaření a podávání jídla pro školy, tedy i školy mateřské. Dětem by měla být zajištěna kvalitní strava, avšak se stravováním souvisí rovněž kultura stravování a stravovací návyky, které si právě děti v předškolním věku nejintenzivněji a zcela přirozeně osvojují. Jak můžeme přispět ke kvalitní spolupráci ŠJ a MŠ a zajistit tak dětem zmíněné atributy, nabízí následující příspěvek.

Organizační uspořádání školní jídelny
Školní jídelna může fungovat těmito způsoby:
*
jako samostatná příspěvková organizace;
*
jako součást mateřské školy.
Školní jídelna jako samostatná příspěvková organizace
Školní jídelna jako samostatná příspěvková organizace, jejímž zřizovatelem je zpravidla obec, může sídlit přímo v budově mateřské školy nebo v jiné budově.
Příklad I.
V jedné budově je umístěna mateřská škola a zároveň další příspěvková organizace – školní jídelna. Obě organizace mají totožného zřizovatele – příslušnou obec, svým postavením jsou tedy rovnocenné.
Výhody:
*
Ředitel nenese odpovědnost za chod ŠJ.
*
Nemusí se věnovat administrativě ŠJ.
Nevýhody:
*
Ředitel nemá možnost řešit organizační záležitosti a chod ŠJ.
*
Nemá přímý vliv na změnu organizace ŠJ (například výdej jídla) v souvislosti s nějakou ak

Související dokumenty