Pro SVĚŽÍ děti

Vydáno:

Všichni bychom si přáli, aby naše děti pily zdravé a současně chutné nápoje. Pojďme si představit řadu produktů, se kterými to půjde snadno.

 

Pro SVĚŽÍ děti
Mgr.
Jana
Vodičková
ředitelka linie Food Service
AG FOODS Group je českou potravinářskou firmou s mezinárodní působností, která je na trhu od roku 1990. Sídlo a výrobní hala firmy leží na Vysočině v malé vesničce Košíkov u Velké Bíteše. „Specializujeme se na vývoj, výrobu a distribuci rozpustných nápojových směsí. V roce 2013 jsme se rozrostli o akvizici, díky které do našeho portfolia přibyly i sypané a porcované čaje,“ říká Jana Vodičková, ředitelka linie Food Service.
Společnost poskytuje komplexní řešení pitného režimu, tedy i technologie pro přípravu a výdej včetně servisu. Produkty distribuuje ve třech liniích: Food Service -hromadné stravování, Vending - nápoje do automatů, HoReCa - čaj a káva pro hotely, restaurace a kavárny.
Školní stravování spadá do divize Food Service, liší se požadavky dětí a dospělých?
Určitě. Individuální potřeby tak odlišných skupin spotřebitelů, jakými jsou děti z mateřských škol, pacienti v nemocnicích, senioři v domovech důchodců, se skutečně v mnoha aspektech liší, přesto mají hodně prvků společných. Mezi ně patří důraz na kvalitu a bezpečnost produktů, které splňují předpisy České republiky, zemí Evropské unie a dalších cílových trhů.
V čem jsou konkrétní odlišnosti?
Podle věkových skupin i zemí se
legislativa
různí například ve výživových hodnotách, množství cukru, soli, přídatných látek. Sledujeme trendy v oblasti zdravého životního stylu. Výrobky, které vyvíjíme pro dětského spotřebitele, obohacujeme o sušené ovocné či zeleninové složky a vlákninu. Cíleně se zde vyhýbáme umělým sladidlům či konzervantům. A pochopitelně se řídíme jak legislativními požadavky, tak metodickými předpisy, jako například plnění spotřebního koše.
Zasáhla vás „pamlsková“ vyhláška?
Ve spolupráci s naším vývojem jsme nachystali pro děti portfolio produktů, které vyhlášku (č. 282/2016 Sb. z 29. srpna 2016, která stanovuje požadavky na potraviny, pro které je přípustná reklama a jež lze nabízet k prodeji ve školních zařízeních) splňují a další budou přibývat. Představili jsme třeba novou produktovou řadu SVĚŽÍ, která je bez cukru a sladidel. Je postavená zejména na vláknině a sušené ovocné složce. Je určená především pro ty spotřebitele, kteří hledají nápoje bez energetické hodnoty se zajímavou jemnou chutí.
Pojďme se podívat, z čeho pro naše nejmenší můžeme vybírat.
Nabídka pitného režimu je bohatá. Nabízíme kvalitní sypané i rozpustné čaje, ovocné koncentráty 10 % až 100 %, nápoje s obsahem sušené ovocné šťávy i ochucovadla do mléka a mnoho dalších. S konkrétním výběrem ochotně poradí náš zkušený tým obchodních zástupců nebo děvčata na bezplatné zákaznické lince.
Kromě nápojů nabízíte současně i potraviny. Vyrábíte některé z nich?
Máme vlastní produktovou řadu instantních kaší, pudinků a nově také výborný bezlepkový perník. U dalších výrobků spolupracujeme s dodavateli, kteří nám produkty vyrobí na míru podle námi definovaných požadavků pod vlastní značkou. Děti si tak mohou vychutnat například lahodné přesnídávky i výbornou cereální tyčinku New Bar s tvarohem, která byla nedávno vyhodnocena společností „Vím, co jím“ (testovala 20 snacků) jako ideální svačinka, a ne pamlsek jako většina z dalších testovaných.
V posledních letech spotřebitelé kladou důraz na obsah konzervantů a barviv v potravinách a nápojích. Jak na tento trend reagujete?
Naše produkty jsou sušené rozpustné směsi, které obsahují velmi malé (zanedbatelné) množství vody. Tím pádem neumožňují růst a množení mikroorganismů, proto v našich výrobcích nejsou konzervanty nutné. Žádný z rozpustných a louhovacích čajů a nápojů AG FOODS tedy neobsahuje konzervanty a umělá barviva. Používáme přírodní extrakty, sušenou ovocnou a zeleninovou šťávu. Nutno podotknout, že sušení je nejstarší a nejbezpečnější formou uchovávání potravin.
Máte závěrem něco speciálního, co byste doporučili?
Právě pro nejmenší je porcovaný čaj Mr. Ňousek. Na trhu se vyskytuje jak v cateringové verzi pro hromadné stravování - tedy pro jesle a školky - tak v retailovém obalu pro koncového zákazníka. Jedná se o výrobek určený pro děti už od třetího měsíce věku, bez barviv, aromat či jiných přidaných látek. Chuťově je velice jemný a vyvážený, ideální pro pitný režim malých dětí.

Související dokumenty