Podpořte vývoj dětí pomocí umění

Vydáno:

Pocit, který dokáže vyvolat divadelní představení, malba nebo i poslech oblíbené hudby, je pro každého jedinečný. Děti jsou navíc přirozenými umělci, překypují energií a nápady a ke tvoření přistupují s radostí a bez zábran. Umění jim pomáhá sebeuvědomění i vyjádření obtížných pocitů, na které nestačí slova.

Podpořte vývoj dětí pomocí umění
Tereza
Valkounová
Asociace lesních MŠ
Dne 3. května začala kampaň Asociace lesních mateřských škol s podtitulem „V lese jako v pohádce“, která byla spuštěna na Mezinárodní den lesních školek. Pro letošní oslavy byla vybrána oblast přírodní pedagogiky věnující se přínosu umění pro vývoj předškolních dětí. Cílem je tak ukázat, že les není jen divočina – natura, ale i tvoření – kultura.
Kampaň „V lese jako v pohádce“ má představit konkrétní činnosti, které s dětmi v rámci přírodní pedagogiky probíhají v souvislosti s uměním. Vše, co se ve školce tvoří, přirozeně vychází z ročního období. Někdy tvoří děti spontánně, jindy je tvoření propojeno s určitým tématem v souladu se školním vzdělávacím programem (ŠVP). K tomu jsou využívány různé vzdělávací formy práce – ať už řízená, skupinová, či individuální činnost, tvoření se nevyhýbá ani volné hře, která je podstatným prvkem přírodní pedagogiky.

Související dokumenty

Pracovní situace

Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Ukončení individuálního vzdělávání dítěte
Prominutí, snížení úplaty za předškolní vzdělávání
Správní řízení ve druhém stupni
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Školní řád MŠ - směrnice a komentář
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Evidenční list dítěte nepřijatého k předškolnímu vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Odpovědnost pedagogů MŠ podle aktuální právní úpravy
Bezplatné poskytování učebnic
Zkušební pobyt dítěte při přijetí do mateřské školy
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Některé problémy spojené s pořádáním „školky v přírodě“
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)

Poradna

Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Akce v mateřské škole přes noc
Výuka Aj
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Dobrovolnická práce
Jmenování ředitelky
Vychovatelka ŠD
Ukončení pracovního poměru
Míra vzdělávací povinnosti
Zdravotní průkaz
Lesní školka
Provoz MŠ
Sloučení škol
Zápis do MŠ
Předpoklad odborné kvalifikace pro pedagogickou činnost
Přijímací řízení - předčasné podávání žádostí
Počet dětí ve třídě MŠ II