Volám po větší rovnoprávnosti tělesných a duševních problémů

Vydáno:

Když má dítě chřipku, je doma přirozeně třeba 10 dní a nikdo nenamítá, že je zbaveno možnosti vzdělávat se. Tento přístup má jednoznačně logiku. Jak se může učit, když má horečku a leží? Naproti tomu když je stejné dítě ve škole v opravdu velmi špatné psychické kondici (zejména mám na mysli silně agresivní nebo výrazně opoziční chování, opakující se výbuchy vzteku, ale koneckonců i silnou apatii, fobii), hájíme názor, že je nemůžeme nechat doma, protože by se nemohlo vzdělávat.

Volám po větší rovnoprávnosti tělesných a duševních problémů
PhDr.
Václav
Mertin
dětský psycholog, katedra psychologie FF UK
Můžeme je umístit do jiné třídy nebo pod dohled jiného pedagoga (např. ředitele), který je má zaměstnat individuálně. Možná si někdy myslíme, že by se mělo přemoci a fungovat normálně, na rozdíl od chřipky, kterou by mohl