Řízení školy online
Aplikace pro řízení školy

30denní zkušební přístup ZDARMA

Registrace

Online časopis

Seřadit podle::

Seřadit podle::

Klíčové slovo Spis

Hypersenzitivní dítě

Datum: Autor/autoři: Petra Prest Rubrika: Odborná sdělení Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Existují různé teorie toho, jak vzniká u člověka citlivost. Jedná se o teorie, které popisují vznik citlivosti na základě bolestivých a zraňujících zkušeností v raném věku dítěte nebo na základě prožití výrazné traumatické zkušenosti.

Fíovo čtení

Datum: Autor/autoři: PhDr. Kamila Balharová Rubrika: Představujeme Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Najít ten správný klíč...

Datum: Autor/autoři: PhDr. Václav Mertin Rubrika: Zamyšlení nad Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Učitelé někdy svůj přínos k všeobecnému utváření i specifickým výsledkům dítěte hrubě podceňují. Deklarují, a zřejmě jsou o tom i přesvědčeni, že jsou to především vlastnosti a schopnosti samotného dítěte, působení rodiny, všeobecné podmínky mimo ...

Prvostupňoví žáci a sex na sítích

Datum: Autor/autoři: Jarmila Kubáňková Rubrika: Prevence Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

V posledních pár týdnech se na Lince pro rodinu a školu 116 000 obracejí často velmi překvapení pedagogové, kteří se chtějí poradit o svých žácích na 1. stupni základní školy. Jejich příběhy mají jedno společné, a tím je výskyt „sexuálního jednání...

Povídky, komiksy a videokurzy vhodné pro výuku bezpečného internetu

Datum: Autor/autoři: David Kudrna Rubrika: Prevence Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Revidované rámcové vzdělávací programy pro základní i střední odborné vzdělávání kladou znatelný důraz na rozvoj digitálních kompetencí žáků. Už žáci prvního stupně základní školy budou nově vedeni k dosahování očekáváných výstupů informatického c...

Duševní zdraví a šikana

Datum: Autor/autoři: PhDr. David Čáp , Mgr. Pavel Dosoudil Rubrika: Prevence Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Duševní zdraví je vlivem situace, kterou poslední dva roky prožíváme, často skloňovaným tématem. Již nyní můžeme sledovat negativní dopady na duševní zdraví dětí jak v řeči statistik (například šetření NÚDZ; CSSP), tak v osobní zkušenosti těch, kt...

Když mají učitelé zázemí a podporu, rozvíjejí sebe i své žáky

Datum: Autor/autoři: PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D. Rubrika: Rozhovor Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

V listopadu 2021 pořádalo Centrum kognitivní edukace – Cogito desátou mezinárodní konferenci o vzdělávání. Čestným hostem této akce byl profesor Lou Falik. Pokud jste někdy drželi v ruce knihu od Reuvena Feuersteina, pak mezi spoluautory vždy figu...

Školní poradenství v praxi Zlínského kraje

Datum: Autor/autoři: Zuzana Fišerová , Jana Galová Rubrika: Představujeme Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Zlínský kraj nabízí rozsáhlou síť škol a školských zařízení všech zřizovatelů. V současné době na území kraje působí celkem 608 škol a školských zařízení, největšími zřizovateli jsou obce (449 subjektů) a Zlínský kraj (99 subjektů). Ve Zlínském kr...

Město Ostrava díky projektu podporuje v 25 základních školách financování podpůrných pozic

Datum: Autor/autoři: Karin Daňková Rubrika: Inkluze Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Město Ostrava realizuje již třetí inkluzivní projekt, který je hrazen z prostředků Evropské unie. Účelem projektu je zajistit a udržet odborné personální pozice ve školách, které pomohou pedagogům zabezpečit rovné příležitosti ve vzdělávání dětí a...

Kognitivní přístup ke vzdělávání - co to je?

Datum: Autor/autoři: Michaela Štrejlová Rubrika: Odborná sdělení Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Přístupů ke vzdělávání je mnoho, ale ještě více je žáků a studentů. Každý z nich se učí jinak a každému z nich vyhovuje jiný přístup. Tento článek je pojatý jako stručný úvod do jednoho z možných přístupů, do přístupu kognitivního, jenž je využívá...