Řízení školy online
Aplikace pro řízení školy

30denní zkušební přístup ZDARMA

Registrace

Online časopis

Seřadit podle::

Seřadit podle::

Klíčové slovo Mzda

Hypersenzitivní dítě

Datum: Autor/autoři: Petra Prest Rubrika: Odborná sdělení Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Existují různé teorie toho, jak vzniká u člověka citlivost. Jedná se o teorie, které popisují vznik citlivosti na základě bolestivých a zraňujících zkušeností v raném věku dítěte nebo na základě prožití výrazné traumatické zkušenosti.

Fíovo čtení

Datum: Autor/autoři: PhDr. Kamila Balharová Rubrika: Představujeme Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Najít ten správný klíč...

Datum: Autor/autoři: PhDr. Václav Mertin Rubrika: Zamyšlení nad Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Učitelé někdy svůj přínos k všeobecnému utváření i specifickým výsledkům dítěte hrubě podceňují. Deklarují, a zřejmě jsou o tom i přesvědčeni, že jsou to především vlastnosti a schopnosti samotného dítěte, působení rodiny, všeobecné podmínky mimo ...

Osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder: "pozitivní nastavení" - představení páté dovednosti

Datum: Autor/autoři: Romana Šloufová Rubrika: Metodická činnost Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Britskou metodiku rozvoje měkkých dovedností Skills Builder již více než rok pomáhají ověřovat a adaptovat čeští učitelé v pilotních základních školách. Na následujících řádcích se dozvíte více o páté z osmi dovedností, které metodika podporuje; p...

Historie a současnost webu KamiNet

Datum: Autor/autoři: PhDr. Kamila Balharová Rubrika: Metodická činnost Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

V únoru 2022 oslaví webové stránky KamiNet 20 let své existence. Dovolte mi malé ohlédnutí v historii i informace aktuální, co vše se za tu dobu změnilo a co v současnosti na KamiNetu najdete.

Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevenceve 2. pololetí školního roku 2021/2022

Datum: Autor/autoři: PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D. Rubrika: Legislativa Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Článek shrnuje tradiční činnosti a základní nové aspekty činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence působících v základní a střední škole, a to v jednotlivých měsících 2. pololetí školního roku 2021/2022.

O čem mluvíme, když mluvíme o předčasných odchodech ze vzdělávání - část I.

Datum: Autor/autoři: Andrea Svobodová Rubrika: Odborná sdělení Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Co to znamená, když někdo školu nebo vzdělání opustí předčasně? Kde dohledat data k tomuto tématu a co z nich lze vyčíst? Jak je na tom Česká republika ve srovnání s dalšími zeměmi EU a kdo jsou ti, kteří nejčastěji odcházejí? Předkládaný článek, ...

Školní poradenství v praxi Zlínského kraje

Datum: Autor/autoři: Zuzana Fišerová , Jana Galová Rubrika: Představujeme Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Zlínský kraj nabízí rozsáhlou síť škol a školských zařízení všech zřizovatelů. V současné době na území kraje působí celkem 608 škol a školských zařízení, největšími zřizovateli jsou obce (449 subjektů) a Zlínský kraj (99 subjektů). Ve Zlínském kr...

Město Ostrava díky projektu podporuje v 25 základních školách financování podpůrných pozic

Datum: Autor/autoři: Karin Daňková Rubrika: Inkluze Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Město Ostrava realizuje již třetí inkluzivní projekt, který je hrazen z prostředků Evropské unie. Účelem projektu je zajistit a udržet odborné personální pozice ve školách, které pomohou pedagogům zabezpečit rovné příležitosti ve vzdělávání dětí a...

Kognitivní přístup ke vzdělávání - co to je?

Datum: Autor/autoři: Michaela Štrejlová Rubrika: Odborná sdělení Vydání: 1/2022 Ročník: 2022

Přístupů ke vzdělávání je mnoho, ale ještě více je žáků a studentů. Každý z nich se učí jinak a každému z nich vyhovuje jiný přístup. Tento článek je pojatý jako stručný úvod do jednoho z možných přístupů, do přístupu kognitivního, jenž je využívá...