Uživatelským podmínkám sociálních sítí lidé nerozumějí

Vydáno:

Uživatelské podmínky a spotřebitelské smlouvy mají mnoho společného. Málokdo je čte, neboť jsou často dlouhé, nesrozumitelné a navíc psané anglicky. Podobně jako když nástupem do tramvaje či autobusu projevujeme souhlas s přepravními podmínkami a uzavíráme smlouvu o přepravě, však prohlížením fotek na Instagramu či zveřejněním statusu na Facebooku souhlasíme s jejich uživatelskými a případně dalšími podmínkami a uzavíráme smlouvu o používání aplikace.

Uživatelským podmínkám sociálních sítí lidé nerozumějí
Mgr.
Jiří
Průša
odborník na eGovernment, CZ.NIC, z. s. p. o.
Alespoň podle GDPR (viz čl. 12) by již téměř dva roky měly tyto podmínky stručným, transparentním, srozumitelným a snadno přístupným způsobem za použití jasných a jednoduchých jazykových prostředků podávat veškeré informace o zpracování osobních údajů, zejména pokud se jedná o informace určené konkrétně dítěti.
Jak to však vypadá v praxi a zda podmínkám skutečně rozumíte, si můžete vyzkoušet na mém oblíbeném příkladu. Většina uživatelských podmínek obsahuje ustanovení o tom, od kolika let je můžete používat. Ti, kteří vládnou angličtinou, si moho