Umění v kariérovém poradenství?

Vydáno:

O expresivní výchově ve vzdělávání bylo napsáno už mnohé. Do rodiny expresivních technik se řadí mj. tvořivá dramatika, výtvarná a hudební výchova. V rámci vzdělávání mají své tradiční místo vymezeno v předmětech výtvarná a hudební výchova. Techniky dramatické výchovy, muzikoterapie či artefiletiky si dnes již našly své místo i v jiném kontextu – např. v adaptačních pobytech, školních projektech, v rámci jazykové výuky či na hodinách dějepisu.

Umění v kariérovém poradenství?
Ing.
Helena
Košťálová
ekskurzy.cz
Proč bychom měli zařazovat tyto techniky i do aktivit kariérového poradenství? Podle dokumentu Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ má kariérové poradenství vést k rozvoji autonomní, zodpovědné, tvořivé a celoživotně se učící osobnosti. Na jednu stranu tedy požadujeme od žáků a studentů, aby přistupovali ke studiu zodpovědně, aby se na výběru školy sami aktivně podíleli a aby byli v budoucnu schopni obstát náročným požadavkům zaměstnavatelů v globální konkurenci. Na stranu druhou stále zůstává těžištěm kariérového poradenství doporučení vhodné školy.
Proč nestačí „tradiční přístup“
Volba školy je pro žáky i jejich rodiče klíčová. Budou-li však žáci spíše v pasivní roli a budou-li vyplňovat přihlášky na základě něčího doporučení (ať již ze strany rodiny, či zaměstnanců školy), je tu riziko, že nepřijmou vlastní zodpovědnost za volb

Související dokumenty

Pracovní situace

Kariérové poradenství

Poradna

Kariérový poradce na ZŠ