Studie na téma digitálních her u českých adolescentů

Hraní digitálních her je v celosvětově jednou z nejoblíbenějších aktivit u dětí a dospívajících (v České republice je nehraje pouze 28,40 % adolescentů). Následující článek na tento trend navazuje a představuje studii na téma digitálních her (gaming) u českých adolescentů realizovanou výzkumníky z Univerzity Palackého v Olomouci ve spolupráci s mnoha školami v České republice, díky kterým tento článek právě držíte v rukou nebo ho čtete na obrazovce počítače, tabletu či mobilu. Na těchto zařízeních a dalších tráví dospívající zásadní část svého času, přestože by v tomto období měli co nejvíce času prožít venku, s kamarády, rozvíjet své pohybové dovednosti, učit se komunikovat spolu navzájem a také trávit společný čas s rodiči. Reprezentativní sběr dat zahrnuje 3 950 dospívajících ve věku 11–19 let z gymnázií, středních a základních škol všech krajů České republiky.