S příchodem do mateřské školy vstupují děti z výhradně domácího prostředí do nového prostoru s určitým řádem a pravidly. Nezřídka se stává, že rodič dítě nepoznává, když ho vidí se chovat v kolektivu. Naopak to ale platí stejně. Učitelé, kteří v mateřských školách praktikují metodu Dobrý začátek, se setkávají s tím, že nepoznávají děti, když si je převezmou a začnou s nimi komunikovat rodiče. V nové metodice Kurikulum Dobrý začátek, kterou vydala nezisková organizace Schola empirica, je proto připojeno i osm vzorů dopisů rodičům, aby se zlepšila spolupráce mezi nimi a pedagogy.
Společně s rodiči se to lépe táhne
Dipl.-Pol.
Bára
Procházková
novinářka, vedoucí vydání ČT24.cz na rodičovské dovolené
Prvním krokem je informace pro rodiče, že mateřská škola pracuje s programem Dobrý začátek, který dětem pomáhá, aby se co nejdříve cítily v mateřské škole v bezpečí a spřátelily se s ostatními dětmi. Jednou ze součástí metodiky je i využití velkých maňásků, které se využívají p