Proč je fyzika důležitější než tělocvik?

Vydáno:

Je patrně drzost od nevyučujícího dětského psychologa klást následující otázku: Proč jsou fyzika a chemie ve škole důležitější předměty než hudebka a výtvarka nebo tělocvik? A co takové „ruční práce“ nebo etická výchova? Už vůbec si netroufám zeptat se, proč musí být povinná matematika u maturity. Kdo to tak rozhodl? Jaké jsou pro to odborné pedagogické důvody?

Proč je fyzika důležitější než tělocvik?
PhDr.
Václav
Mertin
dětský psycholog, katedra psychologie FF
Nerad bych dopředu cokoli zpochybňoval, jen vycházím z toho, jak jsem zažil školu já a jak ji vnímám s odstupem půl století po absolvování, i z toho, jak hodnotí uvedené předměty mí dnešní klienti a jejich rodiče. Ti skutečně zpravidla mluví o výchovách jako o docela příjemné a nenáročné výplni školního času – pokud ovšem některý učitel nemá ambice dostat je náročností a striktním „objekt