Palec na sociálních sítích se nepočítá, palec učitele nebo spolužáků ve třídě ano!

Vydáno:

Čtvrtý a závěrečný díl miniseriálu o motivaci skrze naplnění základních lidských potřeb. Po obecném úvodu a dílech o autonomii a kompetenci se dnes budeme zabývat sounáležitostí, tedy pocitem, že někam patříme. Ta má totiž také velký vliv na subjektivní pocit životní prosperity a spokojenosti a nepřímo tedy na motivaci žáků ke vzdělávání či dodržování pravidel.

Na motivaci pohlížíme z hlediska rámce, který nám dává sebedeterminační teorie autorů Ryana a Deciho. Ať už děláme my, učitelé nebo žáci cokoliv, může nás vést velká škála motivů. Mezi ty nejméně kvalitní patří motivace trestem nebo odměnou a tzv. introjekt, tedy podvědomě převzaté přesvědčení, že se něco má, nebo naopak nemá dělat, přesvědčení, které často není založeno na ničem logickém. Mezi ty kvalitnější druhy motivace potom patří identifikace se s motivem, resp. jeho integrace do vlastních životních hodnot. Zde už se bavíme o motivech, které jsou důležité pro žáky

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Vzdělávání koordinátorů EV
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Účast na školení během víkendu
Hodnocení pedagogického pracovníka
Ukázka části pracovní náplně pedagogického pracovníka
Bezplatné poskytování učebnic
Ochrana pedagogů
Pracovní doba pedagogického pracovníka
Novela zákona o pedagogických pracovnících
Zpřístupňování osobních údajů učitelů na webových stránkách školy

Poradna

Výuka Aj
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Ukončení předškolního vzdělávání
Platová třída
Výkaz práce
Odměna za očkování
Povinné předškolní vzdělávání
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Prodloužení zkušební doby
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon