Jak pomoci závislému na hraní digitálních her?

O digitálních hrách mimo hráčskou komunitu, tedy mezi rodiči, učiteli a širokou veřejností, slyšíme nejčastěji s negativní konotací. Dítě hraje, protože chce poznávat nové věci, chce zažít úspěch, odreagovat se, zabavit se. Pokud je hraní takto motivováno, jedná se o poměrně neškodnou formu trávení volného času (do té míry, do jaké trávení většího množství času před obrazovkou může být neškodné). Většina dětí i dospělých je schopna udržet hraní v takových hranicích, aby nezasahovalo do jejich běžného života a negativně je neovlivňovalo. Jak jsme však uvedli v minulém příspěvku 1) , dle zjištění našeho rozsáhlého výzkumu tyto hranice 3,7 % dospívajících udržet nedokázalo, a můžeme je tak označit za závislé na hraní digitálních her.

Jak pomoci závislému na hraní digitálních her?
Mgr.
Helena
Pipová
doktorandka na Univerzitě Palackého v Olomouci, školní psycholožka
Mgr.
Jaroslava
Suchá
výzkumnice, doktorandka na Univerzitě Palackého v Olomouci
PhDr.
Martin
Dolejš
Ph.D.
výzkumník, odborný asistent na katedře psychologie FF UP

Související dokumenty

Pracovní situace

Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže
Mimoškolní akce školy – režim dne a harmonogram
Jak komunikovat s dětmi, které prožívají ztrátu blízké osoby (rodiče)
Záškoláctví a skryté záškoláctví - jak mu předcházet
Varovný systém v ČR – co dělat po zaznění varovného signálu sirény
Školy a cestování žáků - varianty organizace akce
Povinnosti a možnosti zaměstnavatele za mimořádné situace
Zajištění BOZP při provozu na krizových školách
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Aplikace bio-optimalizovaného pro-kognitivního osvětlení do školských zařízení
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Jak má ředitel školy postupovat, pokud je u zaměstnance/žáka školy potvrzena nákaza virem Covid 19?
Jak má ředitel školy postupovat, pokud je potvrzena nákaza virem Covid 19 u rodinného příslušníka žáka/zaměstance školy?
Základní stavební prvky komunikace s rodiči
Covid-19 jako nemoc z povolání
Může ředitel nařídit učitelům, aby se nechali očkovat proti covid-19?
Stanovisko k nutnosti mít souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely testování žáků od 12. 4. 2021
Provádění vstupních, periodických a dalších pracovnělékařských prohlídek po ukončení nouzového stavu

Poradna

Problémy ve třídě
Zmocnění zdravotníka
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz