Budování vztahů mezi rodiči a školou je nikdy nekončící proces

Vydáno:

Jedním ze základních ukazatelů kvality školy je fungování komunity škola-rodiče. Jako zásadní faktor se toto jeví především u základních škol, neboť rodiče, respektive zákonní zástupci, jsou vzdělávacím partnerem školy, dítě je paralelně a soustavně vzděláváno jak ve škole, tak mimo školu, a proces by tedy měl být ideálně v souladu, ve vzájemném porozumění a v atmosféře spolupráce. Je nabíledni, že ne vždy se to daří, a to pravděpodobně nejčastěji v případech, kdy jsou vize školy, její koncepce a vzdělávací cíle v nesouladu s pohledem rodičů, a hledání společné cesty je tudíž velmi obtížné.

Budování vztahů mezi rodiči a školou je nikdy nekončící proces
Jaroslav
Jirásko
MBA,
ředitel Základní školy K. V. Raise, Lázně Bělohrad, víceprezident Asociace ředitelů základních škol, člen vedení Učitelské platformy
Zopakujme si nejprve, co o spolupráci říká Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání:
Podmínky spolupráce školy a zákonných zástupců žáků:
-
funkční a neustále aktualizovaný systém informací směrem k žákům, k učitelům, k vedení školy, k zákonným zástupcům žáků, partnerům školy a mezi jednotlivými aktéry vzdělávání navzájem;