Řízení školy online
Aplikace pro řízení školy

30denní zkušební přístup ZDARMA

Registrace

Online časopis

Seřadit podle::

Seřadit podle::

Klíčové slovo Učitelé

Kdo se hýbe, nezlobí, v Pohádce to dobře ví!

Datum: Autor/autoři: Martina Pilná Vydání: MŠ 4/2020 Ročník: 2020

Mateřská škola Pohádka v Příbrami se již řadu let zabývá pohybovými aktivitami dětí, které ji navštěvují. Přirozený pohyb chápeme jako důležitou součást vývoje dětí, a proto se na jeho rozvoj hodně soustředíme. Není nám jedno, že nynější populace ...

Techniky hlasitého čtení aneb Jak správně dětem přečíst pohádku

Datum: Autor/autoři: Roman Musil Vydání: MŠ 4/2020 Ročník: 2020

Vždycky se mi líbilo, když mi někdo četl pohádky a později příběhy. Pohodlně jsem seděl nebo ležel, naslouchal a ani nedutal. S postupem věku už mi dospělí odmítali číst, s tím, že si mám číst sám. Musím přiznat, že čtené slovo mi chybělo. Proto j...

Pohybem v MŠ pro rozvoj dětí a přípravu na školní docházku

Datum: Autor/autoři: Petra Poláková Vydání: MŠ 4/2020 Ročník: 2020

Cílený pohyb dětí v mateřské škole sehrává klíčovou roli nejen v rámci všestranného rozvoje dětí, ale také jako podpora školní zralosti a prevence poruch chování a učení. Vzhledem k tomu, že vše je provázané, je třeba tedy pro komplexní rozvoj dět...

Dětský leadership

Datum: Autor/autoři: Lýdie Klodová Vydání: MŠ 4/2020 Ročník: 2020

Zalistujeme-li v předchozích ročnících Speciálu pro MŠ (Speciál pro MŠ 1/2016, 1/2017 a 3/2018), můžeme v něm objevit několik textů na téma hledání dětských leaderů již v předškolním věku. Byly publikovány zároveň se sérií výzkumů vysokoškolským p...

Kabinety SYPO přinášejí profesní podporu všem učitelům

Datum: Autor/autoři: Josef Slovák Vydání: 4/2020 Ročník: 2020

Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů, dále jen SYPO, je určený zejména aktivním pedagogům se zájmem o oborovou didaktiku a vlastní rozvoj v různých fázích profesní kariéry. V rámci projektu jsou, kromě dalších aktivit, prop...

Všeobecně vzdělávací potenciál výtvarných činností v mateřské škole, 2. část

Datum: Autor/autoři: PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. Vydání: MŠ 4/2020 Ročník: 2020

Jaký je rozdíl mezi pojetím výtvarné výchovy ve smyslu rukodělných činností a pojetím tvořivé výtvarné výchovy? Tvořivá výtvarná výchova podporuje možnost sebevyjádření dítěte a jeho fantazii, a je tím pádem příležitostí v rámci soudobého pojetí v...

Daruj knihu, daruj radost: projekt žákovského parlamentu Puzzle

Datum: Autor/autoři: Lenka Bartoníčková , Tomáš Sůva Vydání: 4/2020 Ročník: 2020

Žákovský parlament v březnu – Měsíci knih – uspořádal dobročinný projekt. Jednalo se o sbírku knih určených pro klienty Ústavu sociální péče pro tělesně postižené v Hořicích. Žáci, rodiče, zaměstnanci i široká veřejnost ochotně přinášeli knihy, o ...

Zahraniční dobrovolníci pomáhají na školách s výukou

Datum: Autor/autoři: Anna Řeháková Vydání: 4/2020 Ročník: 2020

Na chodbách školy Dobrá, jedné z českých škol typu Montessori, můžete v těchto dnech potkat Ethana. Ethan je anglický dobrovolník a účastní se dopolední výuky jako asistent pedagoga. Pomáhá udržovat pracovní a tvůrčí atmosféru a asistuje při výuce...

Mentoring pro ředitele škol

Datum: Autor/autoři: Mgr. Renáta Zajíčková Vydání: MŠ 4/2020 Ročník: 2020

Tento druh podpory se již naštěstí v našich školách zabydlel, a tak je běžné, že začínajícím nebo novým pedagogům je poskytován. Co běžné ale ještě není, je uplatňování mentoringu začínajícím ředitelům. A tak s nástupem do pozice komunální politič...

Spalničky - znovu aktuální hrozba

Datum: Autor/autoři: MUDr. Martin Gregora Vydání: MŠ 4/2020 Ročník: 2020

Spalničky patří k tzv. preventabilním infekčním onemocněním, tedy k nemocem, které jsou velmi nakažlivé, ale lze se proti nim chránit očkováním, vakcinací. V posledních letech ve světě, ale i u nás poklesla proočkovanost populace a s tím ruku v ru...

Rubriky