SLOVO ÚVODEM
Marcela
Davídková Antošová,
VOŠ informačních studií a SŠ elektrotechniky, multimédií a
informatiky
Tak máme konečně jaro. Vytoužené nejen proto, že se prodloužily dny a častěji vykoukne
sluníčko, ale také proto, že jsme my, kteří se snažíme žádat o evropské projekty, konečně odevzdali
žádosti a mohli si na pár dnů vydechnout.
Praha aktuálně podávala žádosti do výzvy 37 - Modernizace škol a do výzvy 28 - Inkluze.
Rozhodně se nemohu považovat za přívržence inkluze, protože přináší spíš komplikace než pomoc, navíc
je pro ředitele strašákem, neboť jednoduše ubírá školám peníze. Jenže ono to jinak nejde - chcete-li
modernizovat a vybudovat prostor pro setkávání žáků, tedy realizovat jakousi „inkluzi v praxi“, pak
musíte žádat i o projekt ve výzvě č. 28. A tam se dozvíte věci!
Víte například, že interkulturní pracovník nesmí provádět poradenství v konfliktních
situacích? To totiž nepatří do pracovních činností interkulturního pracovníka, ale výchovného
poradce.
Interkulturní pracovník v případě krizových situací tlumočí a napomáhá tak zabránění
konfliktu či řeší kulturní nedorozumění. Jak ale zvládnu v případě neshody uklidnit situaci do doby,
než přijde výchovný poradce a vše vyřeší? Anebo jsme zase tlačeni do situace „papír snese vše“?
Pohybuji se v projektové branži mnoho let, ale při každé nové výzvě či aktualizaci příruček pro
žadatele či příjemce si připadám jako Alenka v říši divů. Přemýšlím pak, k čemu nám vlastně prospěje
takový interkulturní pracovník.
Takže, milí žadatelé a ředitelé, přeji vám pevné nervy a o něco méně přemýšlení o smyslu
některých povinností a náplní práce. Jenže moc času na odpočinek nám nezbývá, protože se kvapem
blíží GDPR. To je už ale jiná pohádka.