Školní vzdělávací program musí být příběhem každé školy

Vydáno:
Posledních několik týdnů se znásobilo používání termínů jako revize kurikula a školní vzdělávací program do takové míry, že se bez nich neobejde snad žádná ředitelská
či učitelská debata. Obsahy těchto diskuzí ale hodně často ukazují, že účastníci pořádně nechápou, co to vlastně školní kurikulum je, jaký je jeho smysl, výhody a jaká je odpovědnost školy a celého pedagogického týmu.
V rámci závěrečné etapy přípravy Strategie 2030+ se začalo používat klišé o tom, že bychom měli zeštíhlit
kurikulum základního vzdělávání
, dokonce to kdosi chytrý verbalizoval a matematicky vyjádřil tím, že obsah probírané látky snížíme o padesát procent. Hloupost na první pohled, které se ale chytlo tolik lidí, že se nechce věřit. Přeci již dnes je v plné kompetenci ředitele školy