Projekt SRP má ve školách první konzultanty rozvoje

Vydáno:

V mateřských, základních a středních školách ve všech krajích ČR začali v rámci projektu Strategické řízení a plánování ve školách a v územích (SRP), který realizuje Národní institut pro další vzdělávání (NIDV), působit od září konzultanti rozvoje školy. Jejich úkolem je provést vedení škol celým procesem strategického řízení a plánování. Po dobu následujících dvou let budou školám pomáhat identifikovat jejich rozvojové potřeby, formulovat strategické vize a cíle a hledat efektivní cesty k jejich naplnění.

 

Projekt SRP má ve školách první konzultanty rozvoje
Mgr.
Vladimíra
Chaloupková
manažerka aktivity Individuální pomoc, NIDV
Spolupráci v tomto školním roce navázalo celkem 14 škol rozdílného charakteru. Pomoc míří do mateřských škol, malotřídních i klasických základních škol a v neposlední řadě také do škol středních. Metodická podpora ze strany konzultantů je součástí ověřování tzv. systému intenzivní podpory. Ten zahrnuje mimo jiné poradenskou činnost, která má ředitelům a širšímu vedení škol usnadnit využívání nástrojů řízení změny ve škole.
V prvním pololetí školního roku 2017/2018 se konzultanti seznámí se situací ve škole a pomohou vedení školy analyzovat oblasti, ve kterých se škola může efektivně rozvíjet. Těmito oblastmi může být mimo jiné externí a interní komunikace, hospitační činnost, plánování profesního rozvoje pedagogického sboru nebo spolupráce se zřizovatelem či s dalšími aktéry rozvoje vzdělávání v daném území (MAP).
Do konce školního roku pak konzultant společně s vedením školy navrhne strategický rámec rozvoje školy a sestaví akční plán s konkrétními opatřeními, která mají být do života školy zavedena. Další školní rok bude konzultant škole pomáhat naplňovat vize definované v jejích strategických dokumentech. Poskytne doporučení, jak vybraných cílů dosáhnout, a v případě potřeby zprostředkuje škole pomoc dalších odborníků, např. mentorů, koučů či supervizorů.
Při spolupráci se školami budou konzultanti využívat svých bohatých zkušeností s řízením školy, které načerpali v průběhu kariéry ředitele či ředitelky školy. Jejich metodická pomoc v rámci systému intenzivní podpory tak představuje kolegiální formu spolupráce s vedením škol. Ta se na základě dosavadních zkušeností ukazuje jako velmi užitečná a pozitivně přijímaná.
Projekt SRP (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/ 0000283) je financován z OP VVV.

Související dokumenty

Pracovní situace

Ukončení školního roku
Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevenceve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Činnost školní družiny a školního klubu ve 2. pololetí školního roku 2021/2022
2022/2023: Činnosti mateřské školy v 1. pololetí školního roku
Rozvoj pedagogických pracovníků
Jaké jsou právní vztahy mezi státními a samosprávnými orgány jako zřizovateli a školami a školskými zařízeními?
Syndrom vyhoření a jeho prevence
2022/2023: Plán činnosti střední školy v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnosti školní jídelny v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost základní umělecké školy v 1. pololetí školního roku
Zkušenosti s uzavřením škol i distančním vzděláváním
Pyramida vitality - užitečný nástroj pro analýzu i stanovení cílů
Učící se komunity učitelů
Leden 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Únor 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Březen 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Květen 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Duben 2021:Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení