Přinášíme novou metodickou sadu k mediálnímu vzdělávání Být v obraze 2, jejíž součástí je i populární seriál Kovyho mediální ring

Vydáno:

Mediální gramotnost mladých lidí v České republice (a nejen jich) je nízká, o čemž svědčí hned několik nedávných zjištění v této oblasti, například tematická zpráva České školní inspekce1) nebo výsledky průzkumu mediální gramotnosti středoškoláků2) , které jsme publikovali v září loňského roku. Z nich je mimo jiné zřejmé, že studentům dělá obtíže kriticky posoudit konkrétní mediální sdělení (například rozpoznat jeho komerční charakter). Mají také velmi slabé znalosti o principech zobrazování obsahu na internetu, ačkoliv čerpají většinu zpráv z online prostředí. V praktických testovacích úlohách, které byly součástí uvedeného průzkumu, vyřešilo správně více než 60 % úloh zaměřených na základní znalosti a analytické dovednosti obsažené v rámcových vzdělávacích programech pouze 20 % dotázaných. Zároveň 74 % vyučujících středních škol uvádí, že pociťuje nedostatek kvalitních materiálů k mediální výchově, jsou si v této problematice nejistí3) a chybí jim potřebné znalosti a dovednosti (81 %).

Přinášíme novou metodickou sadu k mediálnímu vzdělávání Být v obraze 2, jejíž součástí je i populární seriál Kovyho mediální ring
Ing.
Táňa
Abrhámová
mediální
koordinátorka JSNS
V roce 2007 jsme sadou materiálů s názvem Být v obraze4) reagovali na probíhající kurikulární reformu a nově zaváděné rámcové vzdělávací programy, v nichž se objevilo také průřezové téma mediální výchovy. Materiály z naší tehdejší sady patří na školách i dnes mezi nejčastěji využívané právě při výuce mediálních témat5). „Za více n