Noví, malí, neotřelí...

Vydáno:

Založit novou školu není jen tak. Zejména dnes, kdy přibývá předpisů geometrickou řadou a jejich počet se jeví více než nekonečný, je obdivuhodné, že se někdo do takového podniku vůbec pouští. Nemohu nevzpomenout na naše zakládání školy s kolegyní v roce 1991, jenže pro zařazení školy do sítě škol (tehdy ještě nebyl školský rejstřík) stačilo tak málo papírů, že se tomu až věřit nechce. Škoda že jsme si tu jednoduchost nedokázali zachovat a udržet.

Noví, malí, neotřelí...
PhDr.
Václav
Trojan,
Ph.D.,
editor Letního speciálu Řízení školy, ředitel Ústavu profesního rozvoje pracovníků ve školství, PedF UK
Když v roce 2016 začala být mediálně známá skutečnost poměrně rychlého zakládání nových škol (možná si pamatujete na obavy ministerstva z jejich nárůstu), obrátil jsem se na všechny nové zřizovatele s dotazem, proč tak činí, co očekávají a zdali se nechtějí podělit o svoje postřehy a pocity s ostatními. Moje zásadní linka směřovala právě k tomu, proč se rozhodli novou školu založit. Citace z mého e-mailu: "(...) rád bych objektivně pracoval s názory zakladatelů a ředitelů nově vznikajících škol. Očekávám, že se jedná o alternativní koncepce, nespokojenost se spádovou školou, ale také kapacitní důvody okolí atd. Mohou existovat i jiné důvody, které neznám a které by komplexnímu pohledu na současné vzdělávání pomohly (...)