Řízení školy online
Aplikace pro řízení školy

30denní zkušební přístup ZDARMA

Registrace

Online časopis

Nastavení mysli žáků a jeho vliv na výsledky vzdělávání

Datum: Autor/autoři: Mgr. Tomáš Zatloukal Rubrika: Informace, zjištění a analýzy ČŠI

Již od roku 2000 se Česká republika pravidelně zapojuje do mezinárodního šetření PISA, které sleduje úroveň čtenářských, matematických a přírodovědných dovedností u patnáctiletých žáků. Poslední cyklus šetření PISA byl realizován v roce 2018 a jeho součástí bylo také sledování konceptu nastavení mysli žáků. Mezinárodní výsledky k této problematice byly publikovány ze strany OECD na jaře 2021 a následně Česká školní inspekce zpracovala sekundární analýzu ve vztahu k českému prostředí. V ní naznačujeme, do jaké míry u českých žáků převažuje tzv. růstové myšlení 1)
a zda žáci s růstovým myšlením dosahují lepších výsledků ve čtenářských dovednostech ve srovnání se svými vrstevníky s tzv. fixním způsobem uvažování 

2) . Sekundární analýza je k dispozici na www.csicr.cz; následující text shrnuje několik vybraných zjištění.

Pro zobrazení článku z archivu časopisu je třeba se přihlásit (vpravo nahoře) nebo si zakoupit další licenci.

Vážený uživateli Řízení školy online,
rádi bychom Vám tento obsah zobrazili. Prosíme, přihlaste se.
Pokud jste již přihlášen, je nutné si zakoupit ještě další licenci. Naši nabídku v přehledné tabulce naleznete zde.

V případě jakýchkoliv dotazů, prosíme, neváhejte kontaktovat naše kolegy na hotline: 246 040 111.
Děkujeme.



Diskuse - Počet příspěvků: 0

Rubriky