Na co se zeptal Zlatý Ámos 2017 Lukáš Lis Zlatého Ámose 2018 Davida Turka

Vydáno:
Milý Ámosi, milý Davide,
v prvé řadě ještě jednou gratuluji k ceně, která alespoň pro mne byla potvrzením, že to, co děláme a jak to děláme, má nějaký smysl. Když si vzpomenu na zážitky, které odstartovala věta: "Zlatým Ámosem se stává ...," vybaví se mi hned ten první moment, kdy jsem si šel pro korunku a žezlo. V tu chvíli jsem netušil, jestli se radovat, nebo jestli být vystrašený ze všech těch mediálních povinností, kterými mne všichni strašili. Zvítězil ale pohled do řad mých dětí, fanoušků, a já jsem si byl jistý, že radost mít musím, už kvůli nim. Druhým nejsilnějším momentem pak bylo přivítání ve škole. Byl jsem dojatý, že kvůli mně přišlo na 200 dětí a kolegů do školy dříve, jen aby mě všichni překvapili v zaplněném vestibulu. Třetím silným momentem školního roku 2016/2017 byly právě ty nekončící rozhovory, reportáže, rozhlasová vysílání apod. V nich se nejčastěji opakovala otázka na to, jakým způsobem se změnila situace ve škole. Co dělám ve výuce jinak a jak se změnili mé vztahy s kolegy. Odpovídal jsem nejčastěji, že pokud mne žáci (a vlastně i kolegové) nominovali, pochopil jsem tím, že o žádnou velkou změnu nestojí. Že jsou spokojeni s tím učitelem, jakým jsem byl před Ámosem.
Do následujícího roku Ti přeji pevné nervy, ještě více těch příjemně silných zážitků a společně strávených chvil s těmi, pro které toto učitelské poslání vykonáváme.
Mé otázky jsou pak zcela jednoduché:
1)
V okamžiku, kdy padlo Tvé jméno, jsi byl ihned šťastný? Nebo jsi také zápasil s pocitem strachu, obav, zodpovědnosti?
2)
Jak Tě ostatní přivítali v pondělí ve škole?
3)
Budeš teď jiným kolegou a jiným učitelem?
4)
Na co z finálového programu budeš vzpomínat nejvíce?
Lukáš Lis, Ámos XXIV.
Ahoj Lukáši, milý Ámosi,
děkuji Ti za gratulaci. Zatímco Ty jsi své roční kralování dokončil, já se na tuto cestu teprve vydávám a hned na začátku se setkávám s nebývalým mediálním zájmem. Jsou to nové zážitky a zatím mě celkem baví. Celé čtyři finálové dny ve mne zanechaly spoustu nevšedních zážitků a i po dvou týdnech si je dokola přehrávám. Za všechno bych rád poděkoval Lukáši Horákovi, třídě 6. B, všem kolegům a žákům, kteří mě podpořili, a hlavně Jiřině Vrbové a Slávku Hrzalovi, kteří anketu řídí a připravují. Rád jsem poznal i všechny finalisty a samozřejmě i Tebe, Lukáši. A teď k Tvým otázkám.
Když pan Cimický vyslovil mé jméno, vzpomínám si hlavně na skákající a plačící děti z naší školy v České Kamenici. Hrozně mi fandily a přály vítězství. Já jsem jim již předem vysvětloval, že nejde ani tak o vítězství, ale o to, co pro mě udělaly. Ony to ale braly trochu více sportovně, soutěživě.
První den po finále byl téměř normálně pracovní. Samozřejmě jsme si museli udělat společné fotky (jak s dětmi, tak s kolegy), všichni mě chtěli vidět v koruně a se žezlem. Spousta gratulací - a jelo se dál...
Doufám, že zůstanu stejným kolegou i učitelem jako doposud. Nevidím důvod, proč bych se měnil, svou práci budu dělat dál se stejnou radostí.
Když jsem se připravoval na finále, snažil jsem se splnit poctivě všechny úkoly. Potěšilo mne, jak zafungovala moje minutová píseň, kde zpívám o všech finalistech, ale největším zážitkem bylo společné bubenické vystoupení se žáky. Překvapilo mě, že si lidé mysleli, že se jedná o poloprofesionální formaci, která už má za sebou různá vystoupení. Zatím jsme vystoupení zopakovali na našem školním Velikonočním těšení, máme i další nabídky z děčínského regionu. Uvidíme, co se podaří realizovat. Převážet 11 bubnů a dětí je přece jen obtížné.
Milý Lukáši, těším se na další setkání (určitě se uvidíme za rok na finále) a přeji všem učitelům, aby zažili něco podobného jako my dva.
David Turek, Ámos XXV.

Související dokumenty

Pracovní situace

Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Konflikt se žákem. Postup při řešení problémů se žáky
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Komisionální zkouška žáka střední školy
Může škola požadovat peníze za opotřebení učebnic?
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Doprovod žáka do nemocnice
Žákovská a studentská samospráva
Změna ve vyplňování záznamů o úrazech
Účast na školení během víkendu
Hodnocení pedagogického pracovníka
Ukázka části pracovní náplně pedagogického pracovníka
Zákonný zástupce
Školy s rozšířenou výukou
Krizový plán jako součást interní dokumentace školy
Bezpečnostní plán jako součást interní dokumentace školy
Ochrana pedagogů
Pracovní doba pedagogického pracovníka
Novela zákona o pedagogických pracovnících
Žádost o individuální (domácí) vzdělávání

Poradna

Výuka Aj
Problémy ve třídě
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Počet žáků ve třídě
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Žák v zahraničí
Platová třída
Odměna za očkování
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Prodloužení zkušební doby
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz