Jaká jsou kritéria kvalitní online hodiny

Vydáno:

Začíná online hodina. Z černého monitoru zazní hlas učitelky: "Dobrý den, děti, svítíte mně tady všichni, tak si otevřete pracovní sešit na straně 16 a společně si dnes spočítáme příklady 4 - 7. Příklady tam máte napsané, tak si je samy přečtěte a vypočítejte, já budu tady, kdybyste se na něco chtěly zeptat, ptejte se. Za 30 minut si nasdílíme výsledky." Třecet minut hlubokého mlčení. Učitelka: "Tak čas nám uplynul a zkontrolujeme si výsledky. Chválím vás, že jste si věděly rady a nepotřebovaly jste moji pomoc. Kubo, přečti nám své výsledky." Kuba: "Šestnáct, dvacet osm, třicet pět, jedenáct." Paní učitelka: "Ne, to není dobře. Kdo má jiné výsledky? Maruška? Růženka?" Dlouhé mlčení. Maruška: "Já to mám stejně jako Kuba." Růženka: "Já také." Učitelka: "Tak to nevadí. Třetí příklad máte asi někteří špatně a společně si ho tedy spočítáme. Vezměte si sešit, něco na psaní a pište si..." Paní učitelka nadiktuje postup a výsledek třetího příkladu. Blíží se však konec hodiny a je čas na reflexi. "Za dnešek vs musím všechny pochválit, spočítali jsme všechny čtyři příkaldy, které jsme měli v plánu, a vy teď máte nárok na přestávku. Domácí úkol vám pošlu na WhatsApp. Nashledanou zítra, děti." (ukončí hovor)

O efektivitě, cílech, přínosu a smyslu takto vedené online hodiny by bylo zajímavé s těmi, kteří ji podobným způsobem realizují, diskutovat. Zdá se však, že se tak trochu jedná o promarněný čas učitelky i dětí, neboť spočítat příklady si mohou děti doma, až se jim bude chtít, nezávisle na tom, zda jsou někam připojeni.
Jak má ale vypadat kvalitně vedená online hodina? Dá se přesně říci, po osmi měsících různých zkušeností na školách, jak posuzovat kvalitu distančního vzdělávání? Dá se vytvořit hodn

Související dokumenty

Pracovní situace

Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Jak fungují sociální sítě
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Proč se tolik chytrých lidí nachytalo na BFF?
Mediální vzdělávání
Facebook je do výuky sice pohodlný nástroj, ale jeho používáním žáky v on-line prostředí pracovat nenaučíme
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Vzorová zadávací dokumentace pro tvorbu školních webových stránek
Virtuální hospitace: cesta k lepší škole
Nastavení strategie výuky na dálku
Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Individuální konzultace na půdě školy
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Online výuka
Vstupní lékařská prohlídka u pedagoga na DPP