Jak vytvořit elektronickou monitorovací zprávu - EU peníze školám

Vydáno:

Vytvoření elektronické monitorovací zprávy k projektu z oblasti podpory 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK se provádí stejně jako vytvoření projektové žádosti ve webové aplikaci Benefit7. Aby bylo možné vytvořit monitorovací zprávu (dále jen „MZ“) k příslušnému projektu, je potřeba se přihlásit pod stejným účtem, pod kterým byla vytvořena projektová žádost.

Jak vytvořit elektronickou monitorovací zprávu – EU peníze školám
Dr. Ing.
Jaroslav
Kuba
Ph.D., MBA
vrchní ředitel sekce operačních programů MŠMT
MZ se zakládá
na ovládacím panelu umístěném v levé části pod záložkou
Konto projektů
, pod níž si označíte příslušný projekt (pokud máte v aplikaci Benefit7 vytvořeno více projektů v realizaci) a zvolíte funkci
Monitorovací zprávy - Hlášení
, čímž se zobrazí záložka Údaje o projektua MZ. Samotné
vytvoření nové MZ
se provádí přes funkci Nový záznam, jenž následně uložíte.
Obdobně jako u tvorby projektové žádosti se u MZ vyplňují jednotlivé záložky umístěné v levé části okna. Opět se doporučuje postupovat chronologicky záložku po záložce, přičemž žlutá pole jsou ve většině případů pole povinná. Také zde jsou nastaveny kontrolní funkce, které vás upozorní na případné chyby a zajistí odevzdání MZ v korektně vyplněné podobě.
Důležité jsou jednotlivé
záložky a informace, které příjemce musí vyplnit.
ÚDAJE O PROJEKTU A MZ
Zde se pomocí tlačítka Načíst data z Monit7+načtou do MZ informace o projektu. Pokud příjemce nalezne nějaké nesrovnalosti, měl by se obrátit na příslušného projektového/finančního manažera O CERA, který zajistí úpravu dat. Příjemce na této záložce vyplňuje pouze pole Předpokládané datum předložení ŘO/ZS, kde uvede předpokládané datum předložení MZ na O CERA.
MZ musí být dodána do 30 kalendářních dnů od ukončení šestiměsíčního monitorovacího období.
Na této záložce se také načítají údaje k osobám projektu – statutárnímu zástupci, kontaktní osobě a zhotoviteli MZ. Pokud dojde ke změně údajů u statutárního zástupce či kontaktní osoby, je možné ze strany příjemce tyto údaje editovat, ale současně je nutné o těchto změnách informovat O CERA na záložce
Podstatné/nepodstatné změny
prostřednictvím nepodstatné změny. Pokud dojde ke
změně statutárního zástupce, příjemce musí dodat jako přílohu k MZ prostou
kopii jmenovací listiny.
HARMONOGRAM MZ
Tato záložka se plní automaticky a informuje o časovém rozložení jednotlivých monitorovacích období.
Na této záložce příjemce nic neprovádí.
KLÍČOVÉ AKTIVITY
Tato záložka patří mezi zásadní. Slouží k informování poskytovatele podpory o průběhu realizace projektu a plnění jednotlivých výstupů, k nimž se příjemce zavázal v Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Na záložce pod zvolenou šablonou klíčové aktivity příjemce uvede počet výstupů, který dokládá v MZ. Dále tuto hodnotu příjemce okomentuje v poli Popis. K šabloně klíčové aktivity se váží monitorovací indikátory, jež je příjemce povinen sledovat, a tedy i uvést dosaženou hodnotu, která je zároveň dokládána prostřednictvím příloh MZ. Dosaženou hodnotu monitorovacích indikátorů příjemce vyplňuje na záložce
Klíčové aktivity
po zmáčknutí tlačítka Indikátory klíčové aktivity, kdy se objeví dané indikátory k vybrané šabloně.
Jednotlivým šablonám se budu podrobně věnovat v následujících článcích.
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Řádky na této záložce jsou ze strany příjemce needitovatelné
a vyjadřují souhrnné hodnoty jednotlivých monitorovacích indikátorů napříč jednotlivými šablonami klíčových aktivit. U této záložky došlo nedávno ke
„kosmetické“ změně, pole
Popis
bylo z této záložky přemístěno na záložku
Klíčové aktivity
k monitorovacím indikátorům jednotlivých šablon. Tato změna byla aplikována s cílem
zjednodušit uživatelům vyplňování údajů k monitorovacím indikátorům.
PŘEHLED FINANCOVÁNÍ
Tato záložka na základě schválení MZ ze strany O CERA
poskytuje příjemci informaci o výši schválených finančních prostředků doložených výstupy ve schválené MZ.
Tato část není editovatelná, slouží
pouze pro náhled.
HARMONOGRAM ČERPÁNÍ
Záložka
Harmonogram čerpání
je opět
automaticky vyplněna. Obsahuje
souhrnný přehled čerpání dotace pro jednotlivá monitorovací období.
PRIORITNÍ TÉMA
Záložka je stejně jako dvě předchozí vyplněna zcela automaticky. Obsah polí vychází z informací, které byly uvedeny v projektové žádosti.
PUBLICITA
Publicita je jednou z povinností, ke které se příjemce zavazuje v právním aktu.
U oblasti podpory 1.4 byly požadavky na publicitu redukovány na tzv.
minimum publicity
obsahující dvě základní povinnosti – souhlas příjemce se zveřejněním v seznamu příjemců a dále vyvěšení informačního plakátu v budově školy. Příjemce informuje na této záložce v 1. MZ poskytovatele podpory o splnění obou bodů. U
Souhlasu se zveřejněním v seznamu příjemců
postačí vyplnit ANO jako vyjádření souhlasu. Řádek
Informace účastníkům projektu o spolufinancování projektu z fondu EU na všech dokumentech
se váže k povinnosti vyvěsit plakát v budově školy na viditelném místě. Zde příjemce stručně popíše umístění plakátu v budově školy. U obou řádků je dále potřeba zaškrtnout checkboxy. Po řádném vyplnění obou řádku, tedy po splnění požadavků na publicitu, není třeba v dalších monitorovacích zprávách již tuto záložku vyplňovat.
KONTROLY NA MÍSTĚ
Tuto záložku
příjemce vyplňuje pouze tehdy, pokud u něj
v souvislosti s projektem
proběhly a zároveň byly ukončeny v rámci monitorovacího období kontroly na místě ze strany MŠMT, příp. jiných kontrolních orgánů.
Interní kontroly provedené ředitelem školy se zde neuvádí.
Příjemce může narazit při provedení funkce
Kontrola
 na chybovou hlášku, že nejsou vyplněny údaje ke kontrole na místě, ačkoliv u příjemce žádná kontrola neproběhla a tuto záložku tedy primárně nevyplňoval. Tato chybová hláška vznikla z důvodu založení prázdného řádku na této záložce zmáčknutím tlačítka Uložit, přestože na záložce nebylo nic vyplňováno. Jednoduše lze
chybu odstranit vymazáním prázdného řádku pomocí funkce
Smazat záznam.
PODSTATNÉ/NEPODSTATNÉ ZMĚNY
Obdobně jako u kontrol tuto záložku
příjemce vyplňuje jen v případě, že na projektu během monitorovacího období proběhly nepodstatné/podstatné změny,
případně chce nahlásit změnu nepodstatnou (např. změna osob na projektu, viz záložka
Údaje o projektu a MZ
).
O novou změnu podstatnou je potřeba žádat zvlášť
na základě předložení formuláře
Žádost o podstatnou změnu.
Pokud při kontrole MZ narazíte na chybovou hlášku o nevyplnění údajů, řeší se tento problém stejně jako u záložky
Kontroly
vymazáním prázdného řádku pomocí funkce
Smazat záznam.
PŘÍLOHY
Pod záložkou
Přílohy
příjemce uvádí jednotlivé typy příloh.
Není třeba vypisovat názvy jednotlivých příloh. Souhrnné názvy pro jednotlivé typy příloh příjemce nalezne např. na odkazu
Jedná se o následující typy příloh:
01 Monitorovací zpráva
06 Výkazy práce (pouze u šablon VII/2, VII/3)
07 Smlouvy (pouze u šablon VII/2, VII/3)
09 Výstupy
10 Další dokumenty (např. žádost o podstatnou změnu…)
Po vyplnění všech záložek MZ příjemce může využít funkci Kontrola ke zjištění případných chyb ve vyplnění před samotnou finalizací.
Jakmile příjemce finalizuje MZ, je uzavřena pro jakékoliv další úpravy.
Pro řádné odevzdání MZ je třeba finalizovanou MZ vytisknout pomocí záložky
Tisk
umístěném na levém modrém panelu a přiložit k ní Čestné prohlášení, které je vyvěšeno na v sekci EU peníze školám – Příjemce – Monitorovací zprávy.
Příjemce zašle podepsanou MZ v papírové podobě a v elektronické podobě na CD společně s dalšími přílohami na MŠMT, O CERA. Přílohy pokud možno (mimo výstupů u šablon DVPP) se doporučuje dokládat pouze v elektronické podobě na CD (žádné přílohy se do aplikace Benefit 7 nenahrávájí).
Příjemce by měl uvést na obálku:
 
adresu poskytovatele a jméno oprávněné osoby,
 
registrační číslo projektu,
 
číslo jednací,
 
číslo monitorovací zprávy,
 
název projektu,
 
upozornění „Neotvírat – Monitorovací zpráva“.
Více informací k MZ naleznete na stránkách ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, v sekci EU peníze školám, pod záložkou
Příjemce – Monitorovací zprávy.