"I učitelé se mají stále čemu učit" - druhý rok projektu

Vydáno:

Zvykli jsme si na to, že každá politická strana se v rámci předvolebního boje zaklíná heslem „vzdělání je naše priorita“, na které po vyhraných volbách rychle zapomene. Zástup ministrů školství v polistopadovém období je velice převelice dlouhý. Proto asi ve školách stále marně čekáme na jasnou a dlouhodobou koncepci. Významnou pomocí při řešení těch nejpalčivějších problémů, se kterými se potýkáme, jsou projekty.

„I učitelé se mají stále čemu učit“ – druhý rok projektu
Mgr.
Radek
Dostál
ředitel školy a manažer projektu
Projekt Základní školy Benátky nad Jizerou, Husovo náměstí 55 „ I učitelé se mají čemu učit“ se úspěšně překulil do své druhé poloviny. Účastníci dvou
kurzů zaměřených na ovládání a využití moderní ICT
absolvovali první rok, ve kterém se zdokonalovali v práci s editory sloužícími k vytváření vlastních výukových materiálů.
První část učitelé ukončili závěrečnými pracemi vytvořenými pro své aprobační předměty.
V současné době probíhá druhá fáze projektu, která je vysloveně zaměřena na
práci s interaktivní tabulí, tvorbu vlastních výukových materiálů a práci s elektronickými učebnicemi.
Přihlásit do kurzů se mohou opět učitelé ze všech okolních škol.
Zájemci se mohou zapisovat do osmihodinových
kurzů přírodních věd, anglického jazyka pro první i druhý stupeň ZŠ, dějepisu, matematiky a fyziky.
Především pro učitele naší školy jsou určeny další tři kurzy zaměřené na
práci s evidenčním softwarem, skenováním a kopírováním na nových školních zařízeních a na obsluhu redakčního systému webových stránek školy.
Zároveň využíváme redakční systém na nových webových stránkách projektu, které budou sloužit jako společné úložiště pro přípravy učitelů, kteří se do projektu zapojili. Tomu určitě prospěla možnost škol čerpat další evropské peníze. Cítíme větší motivaci všech zúčastněných.
Lektory v těchto kurzech jsou především ředitelé a učitelé z okolních škol, čímž je zajištěna korespondence obsahu kurzů se školní praxí.
Souběžně s kurzy ICT nadále pokračují i čtyři
kurzy anglického jazyka
různých úrovní, kde je po více než roce znát významný pokrok u všech studentů.
Věříme, že projekt spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky splní svůj cíl a přispěje ke
zkvalitnění a modernizaci výuky
na našich školách.

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Vzdělávání koordinátorů EV
Informace k možnostem zaměstnávání ukrajinských občanů na pozici pedagogického pracovníka
Co udělat s učitelem podporujícím Putina nebo šířícím proruské dezinformace?
Cestovní náhrady
Má mít pedagog postavení úřední osoby dle trestního zákoníku?
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Rozvoj pedagogických pracovníků
Komisionální zkouška žáka střední školy
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Převedení učitele na jinou práci za nouzového stavu
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Přespočetné hodiny - mimořádná opatření
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Minimální mzda státu EU a výjezdy škol do zahraničí

Poradna

Výuka Aj
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Ukončení předškolního vzdělávání
Platová třída
Výkaz práce
Odměna za očkování
Povinné předškolní vzdělávání
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Prodloužení zkušební doby
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz