Řeším s auditorem zřizovatele, zda je možné na práci členů inventarizační komise a práci při inventarizaci sbírek pomůcek či kabinetů ve škole napsat dohodu o provedení práce. Auditor tvrdí, že nikoli, že to dělají v rámci své nepřímé pedagogické činnosti, že to musím odměnit z fondu odměn. Já se domnívám, že charakter té činnosti je jiný.
Dohoda o provedení práce u členů inventarizační komise
JUDr.
Marcela
Smutná
SOUVISEJÍCÍ PŘEDPISY:
§ 22a zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění p. p.
vyhláška č. 263/2007 Sb., kterou se stanoví pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí
Základní právní úprava přímé a nepřímé pedagogické činnosti
je obsažena v § 22a zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některý zákonů. Podle tohoto ustanovení pedagogičtí pracovníci vykonávají v pracovní doběpřímou pedagogickou činnost,
práce související s přímou pedagogickou činností.
Blíže tuto problematiku upravuje vyhláška č. 263/2007 Sb., kterou se stanoví pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí. Podle § 3 odst. 1 v pracovní době pedagogičtí pracovníci vykonávají
přímou pedagogickou činnost,
další práce související s přímou pedagogickou činností dohodnuté s pedagogickým pracovníkem, například přípravu na přímou pedagogickou činnost, přípravu učebních pomůcek, hodnocení písemných, grafických a jiných prací žáků a dále práce, které vyplývají z organizace vzdělávání a výchovy na školách a školských zařízeních, jako je dohled nad dětmi a nezletilými žáky, ve škole a při akcích organizovaných školou, spolupráce s ostatními pedagogickými pracovníky, s výchovným poradcem, se školním metodikem prevence, s metodikem organizace a komunikační technologie, spolupráce se zákonnými zástupci dětí,
odborná péče o kabinety, knihovny a další zařízení sloužící potřebám vzdělávání.
Nepřímou pedagogickou prací
se tedy rozumí práce, které souvisejí a vyplývají z přímé pedagogické práce, ale jejich prvořadým cílem není edukace, ale především dohled, dozor a kontrola dětí při dodržování příslušného režimu zvolené činnosti, pravidel a bezpečnosti provozu. Pokud jde o odbornou péči o kabinety, knihovny a další zařízení sloužící potřebám vzdělávání, která je zmíněna v § 3 odst. 1 výše zmíněné vyhlášky mezi dalšími pracemi souvisejícími s přímou pedagogickou činností, domnívám se, že do této odborné péče nepatří činnost v inventarizační komisi.Samozřejmě je třeba vycházet důsledně z náplně práce konkrétního pracovníka a z jeho pracovní pozice.