Děti se učí z příběhů seniorů, ale obohacení je vzájemné

Vydáno:

 

Děti se učí z příběhů seniorů, ale obohacení je vzájemné
Silvie
Pýchová
Vedla rozhovor,ředitelka SKAV a koordinátorka iniciativy Úspěch pro každého žáka
Magdalena Benešová, absolventka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, dlouholetá lektorka, učitelka na základní škole, metodička. Od roku 2011 pracuje na vzdělávacích projektech organizace
Post
Bellum
, poslední čtyři roky vede vzdělávací oddělení.
O jaké změny ve vzdělávání vám v organizaci Post Bellum jde?
My se v Post Bellum věnujeme vzdělávání už devět let z dvaceti, kdy naše organizace existuje. Začínali jsme s představou, že přineseme do škol zážitek, který jsme měli jako dokumentaristé, a to možnost povídat si s lidmi, kteří se za dob minulého režimu zachovali statečně a bojovali za svobodu a demokracii. Aby dokázali obstát, tak v sobě museli najít nějakou sílu, kterou nám mohou jako inspiraci předávat i dnes. Tuto zkušenost s pamětníky jsme chtěli zprostředkovat dětem, a tak jsme vymysleli projekt Příběhy našich sousedů. Chtěli jsme, aby děti dostaly příležitost zabývat se moderní historií do hloubky, a také jsme předpokládali, že je setkání s pamětníkem bude osobnostně a hodnotově formovat. V