Co dokáže prozradit o budoucím řediteli konkurz?

Vydáno:

Dosáhne ředitel školy na každého svého žáka? A jak? To jsou předmětné otázky tohoto letního speciálu a cílem následujícího článku je podívat se, zda jsme schopní to usuzovat předem, již v okamžiku výběru mezi uchazeči v průběhu konkurzního řízení na místo ředitele školy.

N
a úvod je dobré, když si konkurzní komise ujasní zadání:
hledáme pedagogického lídra
, nikoliv nejvyššího úředníka nebo školníka. O takové ředitele bychom měli usilovat nejpozději od školního roku 2015/16, kdy se zásadně proměnila hodnotící kritéria České školní inspekce v duchu modelu Kvalitní škola. V tomto směru se změnila od května 2019 novelou i vyhláška č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích. K vyhlášce byla ministerstvem vydána také potřebná a dlouho očekávaná doprovodná
Metodicko-výkladová příručka ke konkursním řízením ve školství 2019
.
V metodické příručce je na straně 8 velmi
přehledně popsáno, jakého ředitele by měla komise hledat
. Hned jako první bod je tam uvedeno hledisko:
-
Skutečnost, zda uchazeč má ve své vizi na prvním místě dítě, žáka či studenta, jeho proces učení a jeho vzdělávací úspěch, zda vnímá svou roli jako lídra pedagogického procesu s jasnou pedagogickou vizí.
Z našeho pohledu jsou zajímavé i další požadované aspekty, které se dotýkají vztahu k žáko

Související dokumenty

Pracovní situace

Vztahy školy a zřizovatele - školy veřejné
Účastník konkurzu na místo ředitele školy / školského zařízení
Vyhlášení konkurzu na místo ředitele školy / školského zařízení
Konkurzy na ředitele škol a školských zařízení
Kalendář
Soudní přezkum a rozhodnutí ředitele školy
Žádost o individuální (domácí) vzdělávání
Ředitelské volno
Právní postavení školské rady
Zápis z jednání školské rady
Řízení zařízení školního stravování (školní jídelny, vývařovny, výdejny)
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Vnitřní předpis o spisové službě pro školy
Jak na spisový a skartační řád?
Má mít pedagog postavení úřední osoby dle trestního zákoníku?
Vztahy školy a zřizovatele - neveřejné školy
Základní metodický rámec pro hodnocení škol ze strany zřizovatele
Plány činnosti - červenec 2021
Plány činnosti - srpen 2021
Kooperace učitelů ve světle profesního učení

Poradna

Granty
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Jmenování ředitele
Vzdání se funkce
Výkon veřejné funkce
Míra vzdělávací povinnosti
Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Přímá vyučovací povinnost
Zástupce ředitele
Dietní stravování
Přijímání ke vzdělávání
IVP
FKSP