Celostátní soutěž digitálních výukových materiálů v plném proudu

Vydáno:

„Dobrou školu nedělá moderní technika, ale lidé, kteří s ní pracují.“ Pod tímto mottem vstoupila letos celostátní soutěž digitálních učebních materiálů (DUM), pořádaná Národním institutem pro další vzdělávání ve spolupráci s MŠMT a dalšími partnery, již do svého třetího ročníku.

Celostátní soutěž digitálních výukových materiálů v plném proudu
Domino Česká republika letos již potřetí
Mgr.
Alena
Faberová
 
tisková mluvčí NIDV
Cílem soutěže je
motivovat a podpořit aktivitu učitelů v tvorbě DUM
i zájem o inovaci vyučovacího procesu a rozšíření ICT do většiny předmětů vyučovaných na školách. Zájemci se mohou přihlásit online na http://domino.nidv.cz, kde zároveň získají další podrobné informace k účasti. Soutěž je spolufinancována z prostředků OP VK.
Termíny
15. října 2013
Uzávěrka podání přihlášek
18. listopadu 2013
Zemská semifinálová kola v Olomouci a v Praze
11. prosince 2013 Finálové kolo soutěže na MŠMT
INFORMACE PRO ZÁJEMCE O ÚČAST V SOUTĚŽI
Přihlášené soutěžní práce bude hodnotit odborná porota, která vybere do dvou semifinálových kol v Olomouci a v Praze po dvaceti učebních materiálech. Při veřejných prezentacích v rámci semifinálové přehlídky určí porota výukové objekty, které postoupí do celostátního finále.
Soutěž je určena pro
výukové objekty, které především podporují metodickou stránku výuky a zahrnují látku v rozsahu jedné hodiny či tématu.
V letošním roce jsou nepřípustné rozsáhlé a celé projekty, ve kterých je jen velmi obtížné dokumentovat vlastní metodiku výuky. V rámci prezentace pak musí přihlášený pedagogický pracovník prokázat, jak tento výukový objekt opravdu ve výuce využil.
CO ZNAMENÁ DOMINO?
Dynamický – otevřený – motivační – interaktivní – návodný – originální.
Protože tento akronym velmi dobře vystihuje vlastnosti, které by digitální učební materiál měl mít.
Digitální učební materiály s těmito atributy je možné smysluplně využít v běžné hodině kdykoliv, doslova jako kostičku domina, která zapadá na své určené místo. Nezáleží na tom, zda jde o výklad, opakování či procvičování dané látky. A pokud jsou tyto materiály vybaveny také metodickým návodem, ba dokonce pracovními listy, mohou je bez problémů využívat také ostatní učitelé. A o to v soutěži DOMINO jde.
Z HISTORIE SOUTĚŽE
V roce 2010 a 2011 vyhlásilo MŠMT výzvy v oblasti podpory 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách (EU peníze základním školám) a 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách (EU peníze středním školám). Hlavním smyslem bylo podpořit rozvoj oblastí, které se dlouhodobě ukazují jako problematické, mimo jiné také ICT. Podané žádosti o finanční podporu projektů EU peníze školám jasně dokládají, že nejvíce preferovány jsou šablony zaměřené právě na
tvorbu digitálních učebních materiálů a na vzdělávání učitelů v oblasti využívání moderních komunikačních a digitálních technologií.
Protože dosud nebyla na celostátní úrovni vyhlášena žádná soutěž, která by dávala možnost učitelům ukázat své dovednosti v této oblasti a prezentovat nejkvalitnější materiály, rozhodl se Národní institut pro další vzdělávání ve spolupráci s MŠMT, školami a partnery vyhlásit v roce 2011 celonárodní soutěž DOMINO. Cílem soutěže je motivovat a podpořit aktivitu učitelů v tvorbě DUM i zájem o inovaci vyučovacího procesu a rozšíření ICT do většiny předmětů vyučovaných na školách.

POZNÁMKA REDAKCE
Soutěž Domino se neobjevuje na stránkách Řízení školy poprvé - mohli jste si přečíst:
„Ministr školství předal putovní cenu Domino“ v Řízení školy 4/2012 a „Druhý ročník celostátní soutěže Domino odstartoval“ v Řízení školy 5/2012.