3. Okolí stavby

Vydáno:
3. OKOLÍ STAVBY
Žádná škola není ve vzduchoprázdnu, žádná škola nemůže existovat sama o sobě, to snad ani není třeba psát. V prvním bloku článků jsme se věnovali školské radě jako takové, ve druhém bloku byla řeč o spolupráci a nyní vyskočíme ze školy či jejího okolí do širšího kontextu.
Dnes nám to připadá jako tisíckrát opakovaná pravda, ale není to tak dlouho, co byly školy a jejich ředitelé nuceni myslet konkurenčním způsobem, myslet hlavně na sebe a svoji školu. Tento neoliberální pohled na vzdělávání způsobil mnoho problémů, které budeme nějaký čas napravovat. Proto musíme o škole uvažovat jako o centru okolí, centru komunity, ale také jako o centru spolupracujícím s dalšími lidmi z blízkého okolí i z větší vzdálenosti. Získávání zkušeností, vzájemná komunikace a obohacování přece nikomu škodit nemůže, viďte...
Z tohoto důvodu jsme zařadili i zahraniční zkušenost, popř. článek přemýšlející o tom, jak by se mohlo celé vzdělávání posunout a jak to vlastně bude vypadat za nějakých dvacet let. Příjemné čtení...