Aktuality - strana 243

MŠMT upozorňuje, že po 31. 8. 2018 již nebude možné čerpat finanční prostředky na financování asistentů pedagoga pro děti, žáky a studenty se zdravotním postižením nebo se sociálním znevýhodněním v takové míře jako dosud. Končí totiž čerpání ze dvou modulů rozvojového programu [1]  na financování asistentů pedagoga. Jednou z možností, jak podporu dětem, žákům a studentům ohroženým školním neúspěchem i po tomto datu zajistit, mohou být školní asistenti z tzv. šablon Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (nejedná se o podpůrné opatření)
Vydáno: 22. 12. 2017
Poslanecká sněmovna dnes ve 3. závěrečném čtení schválila státní rozpočet pro rok 2018. Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy tak bude mít v příštím roce svůj historicky nejvyšší rozpočet v objemu téměř 169 miliard korun (bez podílu EU), což je o 21 miliard více, než byl rozpočet pro letošní rok. S financemi z Evropské unie činí rozpočet MŠMT pro rok 2018 dokonce 176,1 miliardy korun.
Vydáno: 20. 12. 2017
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy podpoří sportování žáků ve školních družinách. Navazuje tak na dvouleté ověřování projektu Hodina pohybu navíc, kdy děti sportovaly ve školních družinách pod dohledem zkušených trenérů. Cílem bylo ověřit nové přístupy, jak budovat u dětí pozitivní vztah k pohybu. Výsledky ukázaly, že díky nové metodice se začali žáci více hýbat a aktivněji vyhledávali pohyb i ve volném čase. MŠMT proto v příštím pololetí finančně podpoří školy, které budou novou metodiku využívat. Peníze pro školy půjdou z dotačního programu pro Školní a univerzitní sport.
Vydáno: 20. 12. 2017
Ministr školství Plaga předal ceny dětem z celé
Vydáno: 18. 12. 2017
Prezident České republiky Miloš Zeman jmenoval na Pražském hradě nového ministra školství, mládeže a tělovýchovy Roberta Plagu a další členy nové vlády. Robert Plaga vystřídal ve funkci ministra školství Stanislava Štecha.
Vydáno: 15. 12. 2017
Víceleté gymnázium nemusí automaticky znamenat větší kvalitu než základní škola. Ukazuje se, že záleží více na tom, jak je škola výběrová.Experti z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy zkoušeli 6000 žáků a gymnazistů z matematiky, čtenářské gramotnosti a jazykových dovedností.
Vydáno: 15. 12. 2017
Dospívající mají problém s agresivitou a se závislostmi na sociálních sítích a počítačových hrách. Ještě před třemi lety adolescenti více experimentovali s alkoholem a kouřením. Výzkum provedli psychologové z Filozofické fakulty Univerzity Palackého na 2300 náhodně vybraných žácích druhého stupně základních škol a víceletých gymnázií.
Vydáno: 15. 12. 2017
V úterý 12. a středu 13. prosince proběhly na 397 středních školách po celé České republice Studentské volby, které již po osmé organizoval Člověk v tísni v rámci svého vzdělávacího programu JSNS (Jeden svět na školách). Středoškoláci vybírali mezi devíti kandidáty na prezidenta České republiky. Platný hlas odevzdalo celkem 43 559 studentů. Výsledky voleb v řádném termínu odeslalo 384 škol (171 gymnázií, 170 SOŠ a 43 SOU).
Vydáno: 14. 12. 2017
Ve středu 13. prosince 2017 převezmou ocenění z rukou ministra školství, mládeže a tělovýchovy středoškolští studenti, kteří Českou republiku letos úspěšně reprezentovali v předmětových olympiádách v Evropě, Asii a Americe. Mezinárodních soutěží se zúčastnilo 80 středoškoláků, ocenění získalo 78 z nich. Mezi oceněnými nebudou chybět Karina Movsesjan, Martin Mátl nebo Jan Bláha. Slavnostní setkání soutěžících z mezinárodních olympiád se uskuteční v Národní technické knihovně od 14 hodin.
Vydáno: 13. 12. 2017
Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy České republiky 2016/2017 Metodická pomůcka pro ředitele škol k řešení stížností a podnětů Jak dopadli čeští žáci v týmovém řešení problémů a ve čtení  Školní testování v InspIS SET je jednodušší
Vydáno: 13. 12. 2017
Ve Sbírce zákonů byla publikována druhá novela vyhlášky o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.  
Vydáno: 12. 12. 2017
Nadace Proměny Karla Komárka pořádá konferenci o školních zahradách, které baví i vzdělávají děti, pomáhají pedagogům v práci, jsou oblíbené mezi rodiči a zároveň jsou důležitým místem komunitního dění a setkávání. 
Vydáno: 12. 12. 2017
Ve výuce informatiky se v Česku chystají podstatné změny. Vzdělávání by v budoucnu mělo být více provázáno s digitálním světem a reagovat na technologický vývoj. V informatice se žáci zaměří na informatické myšlení, schopnost řešení vymyslet. Základní znalosti v oblasti práce s počítačem a jeho programy si děti osvojí v jiných předmětech, kde je prakticky využijí.
Vydáno: 11. 12. 2017
Hodina kódu je tady! Během prosince budou po celém světě probíhat akce na podporu výuky programování a  úvodní lekce. Také jednu uspořádejte a vyhrajte pro sebe tablet!
Vydáno: 08. 12. 2017
Česká školní inspekce zveřejnila na začátku nového školního roku výsledky šetření o podmínkách pro využívání digitálních technologií ve školách. Nadpis článku dává tušit, k čemu inspekce dospěla.
Vydáno: 08. 12. 2017
Mentoring se v dnešní době zabydluje na mnoha českých školách, které s úspěchem využívají jeho techniky při podpoře začínajících učitelů, při zavádění změn či v péči o profesní růst učitelů. Jaké příležitosti ale přinášejí mentorské dovednosti do každodenní práce ředitele školy? 
Vydáno: 08. 12. 2017
Zavedení povinné maturity z matematiky gymnázia ustojí, může to ale zdevastovat některé střední odborné školy. Myslí si to šéf Scia Ondřej Šteffl a navrhuje zrušení státních maturit. Naopak podle ředitele Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT) Jiřího Zíky povinná maturita z matematiky smysl má.
Vydáno: 08. 12. 2017
Řídicí orgán OP VVV informuje, že na webových stránkách MŠMT byla zveřejněna aktualizovaná verze textu výzvy č. 02_16_039 – Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL II. 
Vydáno: 08. 12. 2017
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Stanislav Štech dnes odpoledne předal profesoru Ivanu Wilhelmovi ocenění za příkladnou reprezentaci ČR v Evropském výzkumném prostoru. 
Vydáno: 07. 12. 2017
Předčítání s porozuměním je aktivita podporující čtenářskou pregramotnost. Je to interaktivní proces, při kterém je potřeba posluchače vtáhnout do děje. Dítě by mělo mít prostor pro vlastní komentář k obrázkům, mělo by se naučit odpovídat na otázky týkající se textu, interpretovat děj a formulovat svůj vlastní názor. Pokud se děti naučí poslouchat, slyšet, vnímat a přemýšlet, pak budou mít dobrý základ dovednosti učit se.
Vydáno: 07. 12. 2017