Webináře pro pedagogy mají přes 120 000 zhlédnutí, učitele zajímá kybernetická bezpečnost nebo pracovní právo

Vydáno: 3 minuty čtení

Webináře projektu SYPO, které se týkají online výuky, se přizpůsobují vývoji situace v českém školství. Po webinářích o nastavení online výuky, které pedagogové hledali bezprostředně po zavření škol, se témata mění. Učitele zajímají například přípravy interaktivních materiálů nebo chytré aplikace pro jednotlivé předměty. Kromě webinářů školy využívají bezplatnou podporu krajských ICT metodiků i online poradnu.

Sérii vzdělávacích webinářů k online výuce začal projekt SYPO vysílat 17. 3. 2020, tedy necelý týden po zavření škol. Webináře se vysílají každý všední den a seznamují učitele a ředitele s možnostmi výuky a komunikace online. „Od spuštění série jsme již připravili téměř 40 webinářů a stále pokračujeme. Webináře SYPO mají od spuštění více 120 000 zhlédnutí a uživatelé u nich strávili přes 17 000 hodin,“ říká Jiří Nekola, hlavní manažer projektu SYPO, a dodává: „Na výběru témat se podílejí učitelé, proto se zabývají tématy, která učitelé skutečně řeší.“

Profesní podpora projektu SYPO je určena pro všechny školy, od mateřských po vyšší odborné.Okamžitě po zavření škol se webináře věnovaly informacím o nastavení online výuky a jejím zahájení. Postupem času se učitelé začali v online výuce dále zdokonalovat a nyní je zajímají rozšířené informace jako například tipy na mobilní nebo internetové aplikace pro konkrétní předměty, kybernetickou bezpečnost nebo pracovní právo.

Přibližně půlhodinová videa jsou zdarma, jejich součástí je možnost komunikace s lektorem a zůstávají umístěna na Youtube i pro pozdější zhlédnutí.

Další podporu nabízí SYPO učitelům matematiky, českého jazyka a ICT, kteří mohou spolupracovat v metodických kabinetech a dále se vzdělávat díky webinářům a workshopům.

Kromě toho mohou všechny školy zdarma využít možnosti podpory v oblasti ICT. „Mohou si vybírat z několika forem, ať už se jedná o dotaz položený na našem webu nebo třeba o konzultaci s ICT metodiky, kteří působí ve všech krajích,“ doplňuje Nekola. ICT metodici radí v jakékoli problematice ICT, např. při zavádění online výuky nebo digitální infrastruktury ve škole.

Další formu profesní podpory, kterou učitelům a ředitelům SYPO nabízí, představuje blog, do kterého přispívají sami učitelé a sdílejí příklady své osobní praxe. Mezi nejčtenější příspěvky patří příspěvky o hodnocení žáků nebo o online výuce v první třídě.

Téměř 40 webinářů k online výuce, desítky vzdělávacích akcí pro učitele i ředitele, bezplatná podpora krajských ICT metodiků i online poradna k ICT, pomoc pro školy se začínajícími učiteli nebo blog s příspěvky učitelů s příklady konkrétní praxe v českých školách – to vše je součástí profesní podpory poskytované projektem SYPO. Projekt SYPO je realizován Národním pedagogickým institutem České republiky (NPI ČR) a je spolufinancován Evropskou unií.

Zdroj: Tisková zpráva Systému podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů