Aktuality - strana 11
Dne 14. prosince 2023 proběhne další výroční konference s názvem „Strategie 2030+“, kterou pořádá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Cílem této akce je představit aktuální stav implementace Strategie 2030+ a prezentovat plán aktivit školství, které jsou promítnuty v aktuálním Dlouhodobém záměru vzdělávání ČR na období 2023-2027. Konferenci úvodním slovem zahájí ministr školství Mikuláš Bek a budou jí provázet ti, kteří mají Strategii i Dlouhodobý záměr České republiky na starosti.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Výzvu pro podávání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace na podporu vzdělávacích aktivit národnostních menšin v roce 2024.
Za účelem hladkého zpracování finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem a zajištění maximálního využití přidělených finančních prostředků si vám dovolujeme připomenout povinnost analyzovat využití podpory přidělené MŠMT v roce 2023.
Termín pro podání žádostí o poskytnutí dotace je 30. listopadu 2023.
Je velmi pravděpodobné, že PRIME žáci a studenti vaší školy pijí také. Tyto nápoje jsou momentálně velmi populární. Bohužel díky propracované reklamě i propagaci známých influencerů jsou tyto energy drinky oblíbené také mezi dětmi prvního stupně základních škol.
Projekt aplikace, která dokáže pomocí herních testů odhalit nadané děti je absolutním vítězem cen Technologické agentury (TA ČR). O vítězi ceny Český nápad rozhodovali účastníci slavnostního večera i veřejnost on-line na webu. Na vývoji aplikace se podíleli odborníci z Janáčkovy akademie múzických umění a Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity. Agentura ocenila 2. 11. čtyři projekty aplikovaného výzkumu. Ceremoniál se uskutečnil v Národním muzeu v Praze.
Podívejte se na přehled operátorů, které můžete v aplikaci Řízení školy použít.
MSMT-26560/2023-1: úprava podmínek přijímacího řízení konaného ve školním roce 2023/2024 ke vzdělávání ve středních a vyšších odborných školách od školního roku 2024/2025 pro cizince podle § 1 odst. 1 zákona č. 67/2022 Sb., o opatřeních v oblasti školství v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace, ve znění pozdějších předpisů.
Vzdělávací program Jeden svět na školách společnosti Člověk v tísni předá 1. listopadu v kině Lucerna již po patnácté Ceny Příběhů bezpráví lidem, kteří se postavili komunistickému režimu. Letošními laureáty jsou Terezie Hradilková, Miloslav Souček a Tomáš Kábrt. Zahraniční cenu obdrží neprávem vězněný krymský Tatar Nariman Dželal.
Prezident Petr Pavel uděloval na Pražském hradě 28. října státní vyznamenání.
Školy mají povinnost prostřednictvím mimořádného sběru dat MŠMT vykázat způsob využití finančních prostředků za doučování z Národního plánu obnovy za poslední období: leden–srpen 2023.
Právě vychází on-line verze publikace Wellbeing ve škole: Jak na pozitivní přístup k učení i k životu 1., kterou pro vás napsala Lenka Felcmanová s podporou pracovní skupiny Wellbeing Partnerství pro vzdělávání 2030+.
Future Port Youth, mezinárodní konference i platforma pro dialog a spolupráci mezi mládeží a technologickými experty, se uskuteční příští týden 9. listopadu v Praze v multimediálním prostoru Next Zone. Ve stejný čas se na dálku připojí i studenti z desítek škol v Česku i zahraničí. Na akci přijedou inovátoři, vizionáři a experti z celého světa, kteří mladým lidem předají svou vizi budoucnosti a zápal pro technologie. Součástí konference bude také slavnostní vyhlášení 1. ročníku soutěže Future Port Awards. Celá akce se koná pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Poslanci napříč politickým spektrem schválili v prvním čtení poslanecký návrh novely školského zákona, která upravuje digitalizaci přijímacího řízení. V praxi to bude znamenat navýšení počtu přihlášek, prioritní seřazení škol na přihlášce nebo snazší přístup k informacím o přijetí. Návrh novely školského zákona, kterou připravilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, nyní míří do Senátu. Novela má být účinná od 1. 1. 2024, uchazeči by tak měli mít možnost přihlašovat se elektronicky na SŠ už v příštím roce.
Ve středu 4. 10. proběhl v centru Prahy první ročník konference Škola jako místo setkávání. Na akci, které se zúčastnil a úvodní slovo pronesl ministr školství Mikuláš Bek, se v rámci bohatého programu potkalo široké spektrum účastníků. Cílem konference totiž bylo nabídnout přednášky, workshopy i diskusní panely celým školním týmům, tedy vedení, střednímu managementu, pedagogům, zástupcům školních poradenských pracovišť, managementu mateřských škol, ale i zřizovatelům. Během celodenního programu zavítalo na akci více než 300 posluchačů. Organizátorem konference byla společnost Wolters Kluwer ČR – redakce Řízení školy – ve spolupráci se ZŠ Poznávání, s. r. o., a NPI ČR.
Světlo má enormní, krátkodobý i dlouhodobý vliv na naše zdraví, výkonnost, psychiku a kvalitu spánku. Proto je potřeba dbát i ve školských zařízeních na vlastnosti osvětlení.
Děti jsou nešťastné. Alarmující data představil Národní ústav duševního zdraví – 40 procent žáků vykazuje známky střední až těžké deprese, 30 procent úzkosti. Podle programového ředitele EDUinu Miroslava Hřebeckého je to první problém, na který by se mělo školství zaměřit a rychle ho řešit. Hned další v řadě je roztříštěné školství, které má tisíce zřizovatelů a každý to dělá jinak.
Nově vzniklý Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství představilo MŠMT ve spolupráci s fakultami připravujícími učitele a dalšími aktéry v pátek 13. října 2023 na konferenci, která se konala v Národní technické knihovně v Praze. Je to vůbec poprvé, co byl v České republice přijat na celostátní úrovni závazný dokument popisující kompetence začínajících učitelů a učitelek. ČR se tak řadí mezi země OECD, které podobný nástroj pro zvyšování kvality vzdělávání využívají.
MŠMT i pro školní rok 2023/2024 podporuje různé matematické, přírodovědní, jazykové, zeměpisné nebo sportovní soutěže a olympiády. Chce tak podpořit volnočasové aktivity dětí a mládeže.
Učitelé českých základních škol jsou se svou prací spokojeni, ale také se často cítí vyčerpáni a nezřídka narážejí na nepřijatelné chování žáků i rodičů. Potvrzuje to šetření Mapa školy mezi 3400 pedagogy.