Řízení školy online
Aplikace pro řízení školy

30denní zkušební přístup ZDARMA

Registrace

Aktuality

Seřadit podle::

Seřadit podle::

Klíčové slovo Hodnocení

Sebehodnocení

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: Redakce Řízení školy

O zapojování žáků do procesu hodnocení se mluví a píše neustále. Může se ale stát, že na školách probíhá pouze formálně, a to například na základě požadavků vedení či České školní inspekce. Nebo tak učitelé činí z vnitřního přesvědčení, že by se t...

Hodnocení ve škole nemusí být strašák

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: Strategie 2030+

Konec školního roku se nezadržitelně blíží a s ním i vysvědčení. K tématu hodnocení žáků (nejen) na konci druhého pololetí uspořádal střední článek podpory 9. června webinář pro ředitele základních škol Semilska a Svitavska, na kterém se o své zku...

„Ukaž žákovskou“ je hudba minulosti. V moderní škole ví rodič o známkách dítěte takřka v reálném čase

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: Edookit, Unicorn Group Member

Svoji elektronickou verzi žákovských knížek či třídnic má dnes už téměř každá škola. Koronavirová krize ale ukázala, že pouhý administrativní systém nestačí. V době distanční výuky se zvýšil počet škol, jež chtějí komplexnější aplikaci, která by p...

Připomeňte si zásady poskytování formativní zpětné vazby

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: EduLab

V rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř, funguje osmnáct skupin formativního hodnocení, které se scház...

Pojednání o hodnocení slovním

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: Edukační laboratoř

Slovní hodnocení na vysvědčení nemá být formativní a neznamená převedení půlroční klasifikace do textové podoby. Pro souhrnné slovní hodnocení potřebujete průběžně shromažďovat kvalitní podklady založené na důkazech o učení žáků.

Jak hodnotit první pololetí?

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: NPI ČR

Národní pedagogický institut České republiky

Formativní hodnocení na vysvědčení nepatří

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: EDULAB

Formativní hodnocení, buzzword posledních měsíců, se aktuálně skloňuje i ve spojitosti s blížícím se vysvědčením. Hned na začátku musíme upozornit, že hodnocení ve formativní funkci na vysvědčení nepatří, vysvědčení totiž ze své podstaty plní funk...

Doporučení MŠMT pro hodnocení tohoto pololetí

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: MŠMT

Ministerstvo školství zaslalo do základních a středních škol a konzervatoří doporučení k hodnocení vysvědčení za 1. pololetí tohoto školního roku, které zpracovalo ve spolupráci s Českou školní inspekcí a odbornou veřejností. Doporučení popisuje p...

Vrstevnické hodnocení ve škole: Jak na to

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: zapojmevsechny.cz

Přemýšlíte, jak pomoct svým žákům vyjadřovat se obratně a srozumitelně? Poskytovat si prospěšnou zpětnou vazbu? Přinášíme vám praktické metody a tipy jak na to. A k tomu pět aktivit, které můžete se svou třídou vyzkoušet. Včetně materiálů ke stažení.

Děti by měly po nástupu do školy psát testy, ale bez známek.

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: iRozhlas.cz

Jak na tom děti ve skutečnosti se znalostmi jsou, se teď budou snažit zjistit jejich učitelé.

Za chybu žáky netrestejte, pracujte s ní a odhalujte její příčiny

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: Formativne.cz

Jednou ze zásad formativního hodnocení je předávat žákům více odpovědnosti za vlastní učení. A to například i ve chvíli, kdy od učitele či od spolužáka obdrží hodnocení své práce. Angažovanost žáků a práce s chybou jsou oblasti, kterými se mimo ji...

Ještě jednou: Co je vlastně formativní hodnocení?

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: formativne.cz

V rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř, funguje osmnáct skupin formativního hodnocení, které se scház...

Hodnocení výsledků vzdělávání žáka v době hlavních prázdnin

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: Řízení školy

Cílem článku je shrnout základní momenty hodnocení výsledků vzdělávání žáka základní školy nebo střední školy v průběhu hlavních prázdnin, a to hodnocení v náhradním termínu, komisionálního přezkoušení žáka v případě pochybností o správnosti hodno...

Formativní hodnocení neporovnává žáky a soustředí se na jejich individuální pokrok

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: EDUkační laboratoř

Učitelé ve své praxi využívají při hodnocení škály, diagramy, procenta či emotikony v domnění, že jde o formativní hodnocení. Pokud ale k hodnocení nepřipojí kvalitativní složku, tedy informaci o tom, v jaké oblasti udělal příjemce chybu a jakým z...

Jak hodnotit vzdělávání žáků ve 2. pololetí letošního školního roku

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: NPI ČR

Speciál NPI ČR

Uvádíme na pravou míru: "Podvedené děti"

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: MŠMT

V dnešní MF Dnes se objevil text se zavádějícím titulkem "Podvedené děti", který obsahuje řadu nepřesností. Ministerstvo školství v pondělí 27. 4. vydalo vyhlášku k hodnocení aktuálního pololetí včetně metodiky.

Školy před postupným otevřením řeší rozestupy mezi žáky i málo známek

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: iDnes.cz

Vláda uvolnila přísná opatření a školám dala nevídanou volnost v rozhodování.

Formativní hodnocení v praxi učitele

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: Řízení školy

Jakákoliv změna v oblasti školství a vzdělávání by měla vycházet z postupů, které byly ověřeny výzkumy, pilotovány na reprezentativním vzorku škol a mají prokazatelný dopad na zlepšení učení žáků. Formativní hodnocení je již řadu let pevnou součás...

Zpětná vazba při online výuce

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: MŠMT

Poskytovat zpětnou vazbu je náročné, poskytovat ji při online výuce ještě náročnější. Začít dělat vše jinak nemá smysl, využít situaci k postupné změně však ano. Defi novali jsme doporučení, která učitelům s hodnocením pomohou.

Hodnotit nemusí pouze učitel

Kategorie: Aktuality Autor/autoři: EDUkační LABoratoř

Zařazení technik sebehodnocení a vrstevnického hodnocení do výuky má své zákonitosti a vyžaduje odborně připravené pedagogy. Metodiku jak postupovat, na co si dát pozor a čeho se vyvarovat přiblížili lídrům skupin formativního hodnocení odborníci ...

Nabídka práce

Archiv článků