Řízení školy online Aplikace pro řízení školy
26. 2. 2021 BISOP
26. 2. 2021 ČMOS PŠ
25. 2. 2021 Novinky.cz
24. 2. 2021 Řízení školy
24. 2. 2021 MŠMT
24. 2. 2021 Opatrujte se
24. 2. 2021 ČEZ
24. 2. 2021 tynalova.com
24. 2. 2021 České noviny
Publikováno: 24. 2. 2021 Autor/autoři: Petra Schwarzová
Publikováno: 22. 2. 2021 Autor/autoři: PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D.
Publikováno: 22. 2. 2021 Autor/autoři: Mgr. Martin Kaplán
Publikováno: 22. 2. 2021 Autor/autoři: JUDr. Vlasta Víghová
8. 2. 2021 Policie ČR
12. 1. 2021 STEAM Academy
18. 12. 2020 SSSVT
26. 11. 2020 Česká společnost ornitologická
9. 11. 2020 MŠMT
6. 11. 2020 WocaBee
2. 11. 2020 ČSÚ
21. 10. 2020 ING
23. 9. 2020 DidaDiv
9. 9. 2020 ADRA
Schválený 27. 9. 1995 Účinný 1. 1. 1996 Novelizovaný: 11. 2. 2021
Schválený 20. 11. 1992 Účinný 1. 1. 1993 Novelizovaný: 4. 2. 2021
Schválený 10. 7. 2001 Účinný 1. 1. 2002 Novelizovaný: 1. 2. 2021
Aktuality
28. 1. 2021 Kategorie: Aktuality Autor/autoři: Redakce Řízení školy
Dle kognitivní psychologie má paměť obrovský vliv na učení. Školní úspěch do značné míry závisí nejen na schopnosti žáků uchovávat si v paměti důležité informace, ale také na schopnosti si tyto informace vybavit a použít je v rozmanitých kontextech tak, aby si utvářeli nová spojení a významy.
Obecně rozlišujeme dva druhy paměti: krátkodobou nebo také pracovní paměť a dlouhodobou paměť. Dlouhodobá paměť má neomezenou kapacitu, zatímco pracovní paměť má své limity. Dle výzkumu (Cowan, 2010) je průměrná pracovní paměť schopna udržet v průměru čtyři nové pojmy. U některých žáků pak stačí, aby se při učení setkali v krátkém sledu se čtyřmi novými pojmy, a jejich mozek je zahlcen. V tu chvíli se žák přestává soustředit a je negativně ovlivněna jeho schopnost dále se učit.
Zdroj: Pro časopis Učitelský měsíčník Michal Orság, Květa Sulková