Řízení školy online Aplikace pro řízení školy
23. 1. 2021 MŠMT
23. 1. 2021 EDU.cz
22. 1. 2021 Wolters Kluwer ČR
22. 1. 2021 Robert Plaga, MŠMT
22. 1. 2021 Novinky.cz
22. 1. 2021 ct24.ceskatelevize.cz
22. 1. 2021 Redakce Řízení školy
22. 1. 2021 Lidovky.cz
22. 1. 2021 Nevypustdusi.cz
Publikováno: 22. 1. 2021 Autor/autoři: Alice Frýbová, AK Holubová advokáti s. r. o.
Publikováno: 22. 1. 2021 Autor/autoři: Petra Schwarzová
Publikováno: 22. 1. 2021 Autor/autoři: Mgr. Martin Kaplán
Publikováno: 18. 1. 2021 Autor/autoři: Redakce časopisu Řízení školy
Publikováno: 18. 1. 2021 Autor/autoři: Mgr. Martin Kaplán
Publikováno: 17. 1. 2021 Autor/autoři: Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
12. 1. 2021 STEAM Academy
18. 12. 2020 SSSVT
26. 11. 2020 Česká společnost ornitologická
9. 11. 2020 MŠMT
6. 11. 2020 WocaBee
2. 11. 2020 ČSÚ
21. 10. 2020 ING
23. 9. 2020 DidaDiv
9. 9. 2020 ADRA
5. 9. 2020 HZS ČR
Schválený 27. 12. 2004 Účinný 11. 1. 2005 Novelizovaný: 15. 10. 2020
Schválený 10. 6. 2009 Účinný 1. 9. 2009 Novelizovaný: 15. 10. 2020
Schválený 22. 12. 2014 Účinný 15. 1. 2015 Novelizovaný: 15. 10. 2020
Aktuality
19. 6. 2020 Kategorie: Aktuality Autor/autoři: Řízení školy
Během dokončování rukopisu své další knížky, věnované (jak jinak) ředitelkám a ředitelům českých škol, jsem našel čas na pohled zpět. Jednak pro ověření informací, pro utřídění myšlenek a také pro připomenutí, o čem všem se už v otázce ředitelů škol mluvilo, co bylo označeno jako úskalí, a co všechno už by tedy mělo být vyřešeno. Nebo je naivní si myslet, že cíl stanovený v roce 2000, 2005 či 2015 bude na jaře 2020 splněn nebo alespoň nebude kladen na stůl jako čerstvá novinka?
Po roce 1989 došlo v České republice k postupné silné decentralizaci škol, která vyvrcholila v roce 2000 reformou státní správy. Krátce poté byl vydán Národní program rozvoje vzdělávání, který byl významným mezníkem a zároveň prvním pokusem jasně vymezit a definovat specifickou roli ředitele školy v novém kontextu autonomních škol. Bílá kniha akcentovala systematickou přípravu ředitelů škol, práci na standardu učitele i ředitele.
Uceleným způsobem popsala situaci v ředitelském terénu studie s provokativním názvem, cituji úvodní odstavce: