Odborný panel SYPO bude pro velký zájem vysílán živě

Vydáno: 2 minuty čtení

Odborný panel projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO), který se koná 27. 2. 2020 na centrálním pracovišti Národního pedagogického institutu České republiky (NPI ČR) v Praze, bude pro velký zájem účastníků přenášen živě a později bude také zveřejněn jeho záznam. Panel se bude věnovat profesnímu portfoliu učitele jako kontinuálnímu osobnímu nástroji profesního růstu pedagoga.

K účasti na online panelu je možné přihlásit se zde.

Mezi cíle odborného panelu patří také ukázat portfolio jako nástroj formující profesní růst pedagoga, ukázat kontinuální význam portfolia a analyzovat ho z pohledu různých profesních fází. „Na setkání se v roli panelistů představí zástupci pedagogických fakult z univerzit v Plzni, Českých Budějovicích, Praze, Brně, Olomouci a Liberce a ředitelé základních škol,“ říká Mgr. Jiří Nekola, hlavní projektový manažer SYPO, a dodává: „Tento odborný panel je v pořadí pátým panelem, který v rámci projektu SYPO pořádáme, a tak velký zájem nás pochopitelně velmi těší. Věříme, že zvolené téma i příspěvky panelistů budou pro účastníky atraktivní a přínosné.“

Projekt SYPO je realizovaný Národním pedagogickým institutem České republiky a spolufinancovaný EU. 

Více informací najdete na www.projektsypo.cz.

O metodických kabinetech:

Metodické kabinety projektu SYPO jsou otevřenou profesní sítí zaměřenou na systematický a koordinovaný rozvoj odborných znalostí a dovedností pedagogických pracovníků se zaměřením na předmětové didaktiky na národní, krajské a oblastní úrovni. Cílem metodických kabinetů je vytvářet prostor pro odborný růst a profesní rozvoj pedagogických pracovníků, prostor pro sdílení a setkávání, včetně systematického a koordinovaného rozvoje předmětových didaktik.

Metodické kabinety vychází z jednotlivých oblastí rámcových vzdělávacích programů. Celkem bude realizováno dvanáct metodických kabinetů. V průběhu prvních dvou let je pilotováno šest metodických kabinetů ve dvou vlnách. V první vlně se jedná o tři metodické kabinety Český jazyk a literatura, Matematika a její aplikace, Informatika a ICT, v druhé vlně kabinety Předškolní vzdělávání, Prvostupňové vzděláváni a víceoborový kabinet Přírodovědné vzdělávání. Pilotáž ověří, zda je navrhovaný koncept metodických kabinetů pro praxi přínosný, a zda přináší požadované efekty.

V projektu bude vedle věcných oblastí a přínosu jednotlivých forem podpory profesního rozvoje ověřena i finanční náročnost udržování této sítě a efektivita jednotlivých forem profesní podpory. 

Zdroj: Tisková zpráva odborného panelu SYPO