Na co se ptáte, na to odpovídáme! Konference s příspěvky a workshopy pro praktické využití v mateřských školách

Vydáno: 4 minuty čtení

Dvouleté děti v mateřské škole. Jak s nimi pracovat a jak je rozvíjet? Co vše by naopak mělo zvládat dítě z mateřské školy odcházející? Jak konkrétně na logopedii u dětí v předškolním věku? To jsou jen některá z témat, která přinese tato praktická konference. Jednotlivé – na praxi zaměřené – příspěvky doplní odpolední workshopy, ve kterých se lektoři zaměří na předání zkušeností a konkrétních postupů při rozvoji v oblastech komunikace a sociálních dovedností. 

Odborná konference určená pro pedagogy mateřských škol, jejich vedoucí pracovníky, asistenty pedagoga, psychology, rodiče a další zainteresovanou veřejnost.

Řízení školy onlineProgram odborné konference

Dopoledne

- 9:00 – 9:05 – Zahájení

- 9:05 – 9:45 – Dvouleté děti v mateřské školejak na to?

Přednášející a obsah příspěvku budou upřesněny.

- 9:45 – 10:30 – Dítě v posledním roce mateřské školy – na co se zaměřit, co rozvíjet a jak to rozvíjet

(Mgr. Ivana Vlková - speciální pedagožka se zaměřením na percepčně motorickou připravenost, školní zralost a včasnou diagnostiku nerovnoměrného psychomotorického vývoje u dětí)

Již v předškolním věku mohou pedagogové i rodiče zásadně ovlivnit školní úspěšnost dítěte. Děje se tak, pokud vědí, které oblasti vývoje jsou pro úspěšné zvládnutí čtení, psaní a počítání potřeba rozvíjet. Proč děti, které nelezly, nerady kreslí, „tabletové“ děti toho zase tolik neřeknou a ty co tápou v prostorové orientaci, se pak perou s některými písmenky a obtížněji čtou? V rámci tohoto příspěvku se pokusíme společně najít klíč k zábavným aktivitám, hrám a činnostem, které pomohou z předškolního dítěte vytvořit zvídavého a šťastného prvňáčka.

Přestávka

- 11:00 – 11:45 – Otázky individualizace v rámci mateřské školy

(Bc. Diana Roubová – ředitelka MŠ a ZŠ v Kadani)

Příspěvek se zabývá otázkou individualizace vzdělávání v rámci běžné mateřské školy. Ukáže jednotlivé možnosti individualizace a na konkrétní formy práce a postupy, které individualizované vzdělávání umožňují. Zaměří se také na programy, které prostřednictvím tematické výuky nabízí podporu a rozvoj individuálních potřeb, stylů učení, typů inteligence, zájmů a zkušeností jednotlivých dětí. 

- 11:45 – 12:30 – Jak rozvíjet jazykové schopnosti u předškolních dětí

(Alena Netolická, BSc. (Hons.), M.H.Sc. - Vystudovala obor psychologie a program logopedie na lékařské fakultě University Toronto. Mezi její klientelu patří mimo jiné vícejazyčné děti, pracuje také jako poradkyně rané péče v NAUTIS, z.ú.)

Jak rozvíjet jazykové schopnost u předškolních dětí? Jak si mohu jako učitel udělat screening pro poruchy jazyka a řeči? Jak rozvíjet jazykové schopnosti u dětí s odlišným mateřským jazykem? To jsou některé z otázek, na které se v příspěvku se pokusíme odpovědět.

Přestávka na oběd

- 13:30 – 15:00 Dva oddělené workshopy podle výběru účastníka

Workshop I.

Aby nám děti lépe rozuměly – jak podpořit komunikaci v mateřské škole u dětí běžných i u těch s SVP? 

(Mgr. H. Zobačová – speciální pedagožka, poradkyně Střediska včasné intervence NAUTIS, z.ú.)
Workshop je zaměřen na rozvoj a podporu komunikace a její optimální nastavení u běžných dětí i u těch, které mají nějaký deficit v oblasti komunikace a porozumění. Zaměříme se na pomoc v orientaci, pochopení a přijetí organizace času a prostoru ve třídě. Vysvětlíme si základy strukturovaného učení, jeho převedení do praxe a každodenní reality života třídy a jeho široké využití pro všechny děti ve třídě.

Workshop II.

Rozkreslené písničky a jejich využití při práci s dětmi

(Mgr. Dana Cejpková – spoluzakladatelka integrační mateřské školy při NAUTIS, z.ú.)

Workshop se zaměří na práci s rozkreslenými známými básničkami a písničkami. Tato formavyužívá vizualizaci, strukturalizaci a rytmizaci slov pro lepší pochopeníjejich významu. Účastníci kurzu se naučí používat již rozkreslené básničky,ale také se naučí vytvořit si k říkance obrazový doprovod samostatně. Chybětnebudou ani videoukázky z práce v kolektivu a příklady her a doplňkovýchcvičení s básničkami. Pomocí obrázků tak budete moci efektivněji učit děti z cizojazyčného prostředí, děti s dysfázií, ADHD či poruchou autistického spektra.

Počet míst ve workshopech je omezen. Do objednávky uveďte, prosím, o jaký workshop máte zájem.

Cena

  • 1.090 Kč - při zaslání objednávky do 10. 9. 2017
  • 1.390 Kč – při zaslání objednávky po 10. 9. 2017

Datum konání konference

26. 10. 2017

Místo konání konference

Prostory ČSOB inspirace, Jungmannovo nám. 767, Praha 1

Změna programu vyhrazena.

Zdroj

Více informaci si můžete stáhnout v příloze.