MŠ Srdíčko a péče o děti s odlišným mateřským jazykem a dalšími speciálními potřebami

Vydáno: 2 minuty čtení

Web Zapojmevšechny.cz zveřejnil tři rozhovory týkající se integrace dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole a dětí s dalšími speciálními vzdělávacími potřebami.

Mateřská škola Srdíčko v pražských Modřanech má dlouholeté zkušenosti s integrací dětí s odlišným mateřským jazykem a dětí s různými typy postižení. Jak škola dosáhla toho, že má mezi rodiči tak dobrou pověst?

Všichni pedagogičtí pracovníci tu pracují s nadstandardním přístupem a rádi, "ze srdíčka". V každé třídě školy najdeme asistenta pedagoga, působí zde také školní asistent a dvojjazyčný asistent. 

první části rozhovoru se dozvíte, proč a jak se právě tato školka zaměřila na děti s odlišným mateřským jazykem, jaké cizí jazyky jsou zde nejčastější, jak paní ředitelka přesvědčila své kolegy, aby se vydali právě touto cestou, i jak pomáhá zřizovatel. Navíc zde Radana Mikšová prozrazuje, jaké jazykové skupiny jsou pro integraci vhodnější, jak spolupracují také s ostatními středisky, i jaké pomůcky ve školce využívají – ty můžete vidět ve fotogalerii, kterou jsme ve školce pořídili.

Ve druhé části rozhovoru s ředitelkou pražské mateřské školy Srdíčko Mgr. Radanou Mikšovou se dočtete o jejích zkušenostech s prací dvojjazyčné asistentky, doučováním českého jazyka nebo se spoluprací s rodiči dětí s odlišným mateřským jazykem. Navíc zde najdete tipy na možnosti financování pozice dvojjazyčného asistenta v MŠ.

Trochu jinou problematikou se zabýváme v dalším rozhovoru s Radanou Mikšovou. Ředitelka pražské mateřské školy Srdíčko totiž navštívila v rámci zahraniční stáže vzdělávací zařízení v Dánsku. V rozhovoru popisuje, jak se na stáž dostala a za jakých podmínek, co ji překvapilo, jaké jsou rozdíly v předškolním vzdělávání českých a dánských dětí i v přístupech pedagogů. Navíc uvádí příklady dobré praxe v oblasti předškolního vzdělávání, které by ráda postupně zavedla i ve své školce.


Web Zapojmevsechny.cz vznikl v rámci projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (APIV B), který realizuje Národní pedagogický institut České republiky. Projekt je spolufinancován EU.

 

Zdroj: https://www.npi.cz/aktuality/7784-materska-skola-srdicko-deti-s-odlisnym-materskym-jazykem