Model světa

Vydáno: 5 minut čtení

Na 6 desítek výtvarných děl žáků základních škol a studentů gymnázií z Prahy 1 inspirovaných 58. mezinárodním bienále výtvarného umění v Benátkách 2019.Tři výtvarné pedagožky se rozhodly se svými žáky a studenty reflektovat principy a myšlenky moderního umění prezentovaného na této světové přehlídce.

Vystavovaná díla jsou svébytná, odrážejí autorské vedení pedagogů, ale dobře spolu komunikují. Vytvářejí pestrou škálu přístupů, názorů, technik, tak, jako skutečné „velké“ bienále.

  • Místo konání: 7. patro Úřadu MČ Praha 1, Vodičkova 18, Praha 1
  • Termín konání: od 12. 4. 2021 do 30. 9. 2021, výstavu si lze prohlédnout v úředních hodinách pro veřejnost

Řízení školy onlinePůvodní koncept výstavy byl připravován ve spolupráci s katedrou výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy do prostor Galerie1. Vzhledem k uzavření galerií nemohla být výstava realizována v plném rozsahu.  Jsme velice rádi za možnost uskutečnit výstavu v prostorách radnice, i když v menším rozsahu, který ovšem nijak neubral na kvalitě vystavovaných prací. 

Většina děl žáků a studentů vznikla v době distanční výuky pod individuálním pedagogickým vedením.  Toto je potřeba vyzdvihnout, neboť některé školy distančně výchovy nevyučovaly.

Pokud to epidemická situace dovolí, budou součástí výstavy doprovodné akce jako beseda s osobností či komentovaná prohlídka pro studenty, pedagogy a veřejnost. Uvažujeme, že by výstava byla putovní (autorské školy).

Výstava je realizována v rámci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání II - Praha1. Projekt je financován z prostředků ESF.

 

Trable s distanční výukou ????

Staženo z chatu se žáky., bez gramatické a literární úpravy.

1.paní učitelko dnes jsem šel u nás do železářstvi a černý papír neměli a kvůli tomu nepojedu do prahy.Chci se tedy zepta jestli to vše můžu udělat z bílého a pak to nabarvitděkui

2. Přijeli jsme v neděli večer, v pondělí po prázdninách proběhlo rychlé balení a do toho škola... pak jsme odjeli na chalupu a úkolu jsem si pořádně všiml až ve středu. Jeden výtvor se vyrábí z brček, které máme sice v Praze, ale nemáme je na tady na chalupě. V obchodě nám je nechtěli prodat, prý se nejedná o věc nezbytnou. Svíčku z druhého návrhu jsem měl uschovanou u kamarádů a byla velmi specifická, takže jsem ze rozhodl jí nahradit tím, co mám. Sice to úplně neodpovídá návrhu, ale myslím si, že to není úplně špatné.

3. Vážená paní profesorko,
návrh jsem udělal dle pokynů a nákresu. Teď když zpětně celý text pročítám . Udělal jsem vše podle náčrtu č.8, výsledek ale není z více čtverců a není ani stejný jako na koláží. Je to takhle správně?

4 .Dobrý den, omlouvám se ,že vás ruším. Jen jsem se chtěla zeptat jestli ruliček dole pod trojúhelníkem musí být přesně šest, protože já jich tam mám omylem sedm a ta jedna mi už nejde odlepit.

Ještě bych se chtěla moc omluvit za to, že na mém návrhu jsou maličké šmouhy od našeho psa, který když přišel z procházky tak se otřepal a stříkl pár kapek bláta na návrh. Snažila jsem se to očistit a docela to pomohlo, ale trochu to ještě vidět je. Mám místa se šmouhami nějak zalepit, nebo to nevadí?

5. sakryš, strašně moc se omlouvám, sice jsem dostala povolení od mamky rámeček použít. ale teď se to dozvěděl táta a zakázal mi to, vůbec mě nenapadlo že by mi ho nepovolil použít. A teď nevím co dělat, jelikož jiný nemám a nic sehnat asi nemůžu, protože jsem v karanténě, jelikož jsme pozitivní. Nešlo by to nějak posunout nebo něco takového?.

6. Dobrý večer, reaguji na otázku k návrhu na Bienále. Také se více přikláním k dortu. Co se týče vhodného materiálu jsem upřímně ztracen. Papír či kartón mi přijde pro takovýto výtvor nevhodný, a žádný jiný materiál, který by mi byl v momentální situaci k dispozici mě nenapadá. Žádný podobný výtvor jsem ale nikdy nedělal, tudíž bych byl vděčný za jakýkoliv Váš nápad/vstup...

To je náhodou skvělý nápad! Úplně nevím, jak by to bylo s tím snědením ve škole (do termínu odevzdání se nejspíš do školy nedostaneme), ale myslím že i přes své slabší kulinářské schopnosti bych to měl zvládnout. Kousek bych mohl vyfotit, zamrazit a eventuálně donést do školy

dobrý večer, jsem rád že se líbí, dobrý rozhodně je... tedy vlastně byl - poslední kousek byl bohužel již zničen konzumací. Pokud ale trváte na této vizi postupně dokumentované destrukce, asi by nebyl problém upéci ještě jeden.

7. Maminka omlouvala z chalupy autora koláže

"...už rok žijeme na chalupě a v kamnech občas skončí něco, co nemá..."

 Zdroj:  Místní akční plán rozvoje vzdělávání – MČ Praha 1                  CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0011008