Řízení školy online Aplikace pro řízení školy
26. 2. 2021 BISOP
26. 2. 2021 ČMOS PŠ
25. 2. 2021 Novinky.cz
24. 2. 2021 Řízení školy
24. 2. 2021 MŠMT
24. 2. 2021 Opatrujte se
24. 2. 2021 ČEZ
24. 2. 2021 tynalova.com
24. 2. 2021 České noviny
Publikováno: 24. 2. 2021 Autor/autoři: Petra Schwarzová
Publikováno: 22. 2. 2021 Autor/autoři: PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D.
Publikováno: 22. 2. 2021 Autor/autoři: Mgr. Martin Kaplán
Publikováno: 22. 2. 2021 Autor/autoři: JUDr. Vlasta Víghová
8. 2. 2021 Policie ČR
12. 1. 2021 STEAM Academy
18. 12. 2020 SSSVT
26. 11. 2020 Česká společnost ornitologická
9. 11. 2020 MŠMT
6. 11. 2020 WocaBee
2. 11. 2020 ČSÚ
21. 10. 2020 ING
23. 9. 2020 DidaDiv
9. 9. 2020 ADRA
Schválený 27. 9. 1995 Účinný 1. 1. 1996 Novelizovaný: 11. 2. 2021
Schválený 20. 11. 1992 Účinný 1. 1. 1993 Novelizovaný: 4. 2. 2021
Schválený 10. 7. 2001 Účinný 1. 1. 2002 Novelizovaný: 1. 2. 2021
Aktuality
21. 1. 2021 Kategorie: Aktuality Autor/autoři: EDUin
Ministerstvo školství by mělo v příštím týdnu představit podobu maturit pro letošní jaro. Už dříve to avizoval šéf úřadu Robert Plaga. Právě letos mají maturity projít několika změnami i bez ohledu na pandemii koronaviru. Testy ve státní části se nebudou známkovat.
EDUin přináší přehled, jak ke změnám v maturitních zkouškách přistoupili v zahraničí. Vysvětlujeme také, proč není ideální se na úpravu závěrečných zkoušek ptát maturantů na sociální síti Instagram.
Slovenský ministr školství Branislav Gröhling na začátku ledna rozhodl o zrušení didaktických textů ve státní části maturity. V Rakousku budou nejspíš maturitní zkoušky probíhat pouze podle mírně upravených podmínek, například písemná část má prodloužený čas. Polské maturanty čeká podle tamního ministra školství Przemysława Czarnka pouze písemná část maturitních zkoušek, rozsah ověřovaného učiva bude prý také snížen o 20–30 procent. Odpadá ústní část maturity. A například ve Velké Británii bylo standardizované testování AS & A level exams zrušené úplně. Debata o způsobu hodnocení teď v zemi probíhá. Další příklady ze zahraničí přidáváme v příloze.
České maturanty už od letošního roku čekají změny, které byly schválené bez ohledu na pandemii koronaviru. Studenti u státní části maturitní zkoušky získají hodnocení uspěl/neuspěl podle procenta zvládnutých úkolů. Právě maturitní testy také budou jedinou centrálně hodnocenou částí společné maturity. Ústní a písemné zkoušky budou opět v režii škol.
O tom, jak by stát měl závěrečné zkoušky upravit, debatoval v minulých týdnech ministr školství Robert Plaga se studenty na sociální síti Instagram. Taková anketa na oficiálním profilu člena vlády ale může vyvolat falešná očekávání, že ministr podle názoru maturantů bude rozhodovat.
Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUin: „Paleta přístupů k řešení nestandardní situace kolem závěrečných středoškolských zkoušek v jednotlivých zemích je značně široká. U nás se ptá ministr na Instagramu maturantů, jak by to chtěli. I když tato sociální síť, doufejme, není jediný faktor vzdělávací politiky, pojetí je nešťastné, protože může u oslovených vyvolávat nějaké nenaplnitelné naděje. Měli bychom se rozhodovat na základě dat s cílem co nejvíce minimalizovat nerovnosti vzniklé distanční výukou a zároveň zajistit co nejvyšší kredibilitu a vypovídací schopnost zkoušek.”