Aktuality - strana 25
Již posedmé se vyučující se svými třídami mohou zapojit do projektu na podporu mediální gramotnosti s názvem Týdny mediálního vzdělávání. Během nich budou mít školy možnost uspořádat debatu s novináři či podniknout exkurzi do zapojených redakcí. Akci, která se letos nabídkou zaměří na přiblížení významu kvalitních nezávislých médií, pořádá v období od 22. května do 16. června vzdělávací program Jeden svět na školách (JSNS) společnosti Člověk v tísni. Registrace pro školy běží od 20. března do 30. dubna, nabídku mohou využít základní a střední školy, a to jak ty, které se mediální gramotnosti věnují dlouhodobě, tak nováčci mediálního vzdělávání.
Evropská komise posunula uzávěrku pro podávání žádostí o projekty partnerství pro spolupráci v programu Erasmus+ na 24. března.
Níže je uvedený soubor výukových materiálů pro žáky-cizince na 2. stupni ZŠ, který zahrnuje předměty český jazyk, matematika, zeměpis, přírodopis, dějepis, fyzika, výchova k občanství a chemie. Jeho cílem je usnadnit první kroky ve výuce daného předmětu žáka-cizince, který zcela či téměř vůbec neovládá naší mateřštinu, tedy český jazyk.
KiVa® setkání naživo – Jak se stát KiVa školou
Jak podpořit ukrajinské teenagery, kteří utekli před válkou do Česka?
Studenti CTM, kteří v roce 2022 skládali mezinárodní oborové zkoušky Advanced Placement na úrovni prvního až druhého ročníku zahraniční vysoké školy, opět excelovali. Jejich výsledky výrazně převyšují celosvětový průměr. Advanced Placement, neboli AP zkoušky jsou po celém světě známé a prestižní, protože je uznávají ty nejlepší univerzity u přijímacího řízení.
Školy ale mají dostat větší možnost volby
Zveřejňujeme pozvánu na konferenci Střední článek ve vzdělávání jako téma ke společnému řešení, která se bude konat 11. 4. 2023 od 14 do 17 hodin online. Na konferenci vystoupí Silvie Pýchová a Vladimír Srb (Partnerství 2030+), Tomáš Zatloukal (ČŠI), Arnošt Veselý (FSV UK) a Karel Gargulák (PAQ Research).
Šestici pedagogů, kteří budou v pátek 24. března usilovat o Ámosovské tituly, vybralo 18 semifinalistů. Reprezentovat všechny oblíbené učitelky a učitele ve finále budou Milan Arner z Konzervatoře a SŠ Jana Deyla v Praze, Jan Hrabica ze ZŠ Vrchní Opava-Kateřinky, David Jorda ze SŠ, ZŠ a MŠ pro sluchově postižené Praha 5, Daniela Krátká z České lesnické akademie Trutnov, Dalibor Tomáš ze ZŠ a MŠ Ostrčilova v Ostravě a Petra Urbášková z Gymnázia Jakuby Škody v Přerově. Tato šestice se utká ve finále o tituly Ámos sympaťák, Dětský Ámos a Zlatý Ámos 2023.
Týdny mediálního vzdělávání nabídnou diskuze s novináři na školách, návštěvy redakcí, materiály do výuky i debatu o umělé inteligenci
Ve středu 29. března od 17 hodin se v Brožíkově sále Staroměstské radnice uskuteční slavnostní prezentace dokumentaristického projektu Příběhy našich sousedů, který mladým lidem i veřejnosti přibližuje vzpomínky osmi proslulých i méně známých pamětníků, jejichž životy významně ovlivnily dějinné události 20. století, které se odehrály na území České republiky. Projekt organizuje společnost Post Bellum za podpory městské části Praha 1.
Duben je měsícem zápisů do prvních tříd. Holubová advokáti přináší checklist: Jak na zápisy z pohledu ředitele školy?
Celkem 48 nových prodejních stánků vyroste ve čtvrtek 30. března v prostorách Galerie Harfa v Praze. Své byznys nápady v nich představí studenti středních škol, kteří od září podnikají ve vzdělávacím programu JA Studentská firma. Stánky s originálními dárky za nízké ceny, domácí kosmetikou nebo bytovými doplňky budou zákazníkům otevřeny od 10 do 17 hodin.
Z více než třiceti tisíc účastníků Ekonomické olympiády zůstalo už jen 50 nejlepších. Vzešli z krajských kol, jichž se mezi 20. lednem a 9. únorem zúčastnilo celkem 913 studentů z 383 středních škol po celé České republice. Průměrný počet bodů v testu činil 43,6 (z celkových 100 bodů). Na postup do slavnostního dvoudenního finále, jež se uskuteční 19. a 20. června v Praze, bylo potřeba alespoň 82 bodů.
Po 100 letech se v Česku opět testovala fyzická zdatnost mládeže
E-Bezpečí otevírá novou službu určenou pro veřejnost - především učitele, rodiče, ale např. také policisty - tematické videostreamy zaměřené na různá témata spojená se světem online bezpečnosti.
Dnešní doba staví pedagogy, asistenty pedagoga, žáky i rodiče před nelehké úkoly. Jedním z nich je např. potřeba podpory psychické odolnosti dětí. Jak ale postupovat? Jak v konkrétních stresových situacích jednat?
Máte doma živé dítě, které je neustále v pohybu, nevydrží u žádné aktivity a má problém udržet pozornost? Nebo už máte i diagnózu ADHD a tápete, kde hledat další pomoc a podporu? Stěžují si na něho ve škole nebo se již dopředu bojíte, co bude, až tam nastoupí? Trápí ho i další obtíže?