Aktuality - strana 5
Žáci s agresivním chováním na školách
Dezinformace nemusejí být jen lži, mohou to být informace v zavádějícím kontextu či tzv. polopravdy.
Současná doba plná moderních technologií si žádá i zásah do proměny tuzemského vzdělávání. Národní pedagogický institut ČR coby jeden z nositelů těchto změn stojí za úpravou výuky ICT. Z šetření, které institut mezi základními školami a gymnázii zpracoval, vyplývá, že je většina škol personálně i vybavením připravena vyučovat podle aktualizovaného RVP.
Systém pro podávání přihlášek na střední školy DiPSy byl spuštěn v pátek 2. února. Za první tři dny bylo úspěšně podáno téměř 20 tisíc přihlášek.
Uchazeči a jejich rodiče mohou přihlášky podávat do 20. února.
Doporučení MŠMT k činnosti a funkci školní knihovny na základních a středních školách je určeno vedoucím pracovníkům škol a pracovníkům školních knihoven.
Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo z důvodů komplikací s nahráváním příloh.
Centrum Locika připravilo názorný materiál, jak lze podnětně využít pololetního vysvědčení.
Organizace SOFA nově pomáhá ohroženým dětem v Lysé nad Labem, ve Slaném a v Brně
Tento metodický materiál Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy slouží jako komentář k novele zákona (č. 454/2023 Sb.), která doplňuje zákon č. 67/2022 Sb. označovaný jako Lex Ukrajina (1) a nabývá účinnosti dnem 1. 9. 2024. Je určený jako celek pro všechny školy a školská zařízení a zároveň některé jeho konkrétní části cílí přímo na MŠ, ZŠ, SŠ a konzervatoře a VOŠ.
Letos rozšířené o soutěže v romštině a on-line kurzy romštiny
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost dělá zátěžové testy.
Ve dnech 23. a 24. března 2024 proběhne v Praze pátý ročník konference s názvem Vzdělání pro budoucnost.
Reforma výuky (plánovaně od září 2027) se zaměří na emoční gramotnost a zvládání stresu.
Musí žák nebo zákonný zástupce žádat o prodloužení klasifikace?
Global Money Week má v letošním roce opět stanovené vysoké cíle. Jedná se o jedinečnou příležitost propojit žáky základních a středních škol a odborníky z finančního sektoru, kteří jim mohou předat zkušenosti z oblasti řízení financí. Národní organizátoři proto vyzývají školy k zapojení.